Dag 8: Aranda de Duero - Penafiel

5 juni 2022 - Peñafiel, Spanje

Zonnig 25 graden W30

Gefietst vandaag: 96 km

Gefietst totaal: 739 km

Potdomme, de trip naar Burgos vandaag was me niet gegund. Om 6.30 uur vanochtend stond ik naast mijn bepakte fiets en vertrok ik vol enthousiasme vanuit Aranda naar Burgos. Om 11.30 uur stond ik weer in Aranda want een fatsoenlijk fietspad naar Burgos bestond gewoonweg niet.

Er waren 3 routes naar Burgos waarvan 1 via de autoweg E1 welke ten strengste verboden was voor fietsers en 2 paden direct links en rechts naast de autoweg. Deze zgn. fietspaden bestonden uit een steenslagweg met dikke keien, kuilen en zeer steile hellingen.

Ik heb een serieuze poging ondernomen maar moest na driekwartier opgeven. De fietspaden hadden nl. een lengte van ca. 85 km onverhard wegdek. Dit was niet te doen. Terug bij het beginpunt van de route heb ik nog geprobeerd om een lift te regelen maar zonder succes. Ook liep er geen spoor op dit traject.

Ik heb daarom even ‘uitgehuild’ en toen besloten om de oude route naar Merida op te pakken.

Om de hitte voor te zijn zal ik steeds vroeg vertrekken zodat ik onderweg niet wegsmelt. Het klimmen neem ik voor lief en laat ik gewoon over me heenkomen want het maakt me niet uit hoe lang ik me naar boven moet zwoegen. Ik heb ruim de tijd met nog 3 weken te gaan.

Daar gaat mijn kamer in Burgos met riant terras en uitzicht op een beloofde bezienswaardigheid!

Maar eind goed al goed want ik zit ik nu voor relatief weinig in een zeer comfortabele spa in Penafiel met uitzicht op een prachtig kasteel.

1. Carry Kistemaker:
    5 juni 2022
    Hey broer, even een tegenvaller maar dat kasteel maakt het toch weer een beetje goed.
    Fantastisch hoe je het doet en ik geniet van je verhalen.
    Kus
  2. Hajo:
    5 juni 2022
    Toch nog lekker wat km’s gemaakt. Gelukkig viel de temperatuur nu nog wel mee, dat gaat vast anders worden. Hier in NL vooral veel ‘Pinksterregen’. Suc6 morgen!
  3. Ton:
    Hey broer,
    Jammer van de tegenvaller maar je bent wel wat gewend. Gezien de calorieën die je verbrand zal je wel weer als een dun rietje terug komen.
    Hoi vol en veel plezier.
  4. Jan:
    Hoi Mark,
    Best wat hindernissen op je reis. Maar geen honden?? :-)
    Succes en geniet er ook van!
    Grt.
    Jan
  5. Berry:
    Hoi Mark,
    Aan de ene kant jammer dat je plan niet doorgaat, aan de andere kant wel leuk dat je nu iets spontaans doet en daarbij onverwachte dingen kan tegenkomen, toch?
    Mooi om te lezen hoe goed je daarmee omgaat en hoe flexibel je bent!
    Een echte doordouwer en positivo!!
    Gaaf hoor!
    Mooie platen ook weer!
  6. Berry:
    6 juni 2022
    Ga je nog wel door Salamanca heen?
    Is nl echt een mooie, oude universiteits-stad.
    Veel studenten komen daar voor taalonderwijs en het heeft een leuke, jonge, internationale vibe in een prachtige, historischs setting, met leuke barren en goede restaurants. De moeite waard om twee dagen te blijven... nu je toch tijd over hebt?
  7. Peter:
    Hé buurman,
    Balen dat het nu even tegenzit en je rechtsom(of linksom) keer moest maken maar je had weinig keus. Het blijft zo wel spannend allemaal.
    Jammer van de kamer in Burgos met mooi uitzicht maar je hebt de hele dag mooie uitzichten.
    Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe kansen en uitdagingen.

Succes verder met el viaje por españa
  8. C. Kistemaker-Sijne:
    7 juni 2022
    Mark zit je nu op je eerst geplande route of ben je toch op weg naar de kust. Ben benieuwd. Weer prachtige foto's joh.
  9. Nicole:
    11 juni 2022
    Ha ha ha een tegenvaller, maar dan kan het altijd nog beter. Kasteelheer Mark ;)