Dag 9: Penafiel - Coca

6 juni 2022 - Coca, Spanje

Zonnig 28 graden W35

Gefietst vandaag: 66 km

Gefietst totaal: 805 km

De afgelopen week ben ik onderweg maar bitter weinig ander fietsersvolk tegengekomen. Maar als dan toch iemand je met een bepakte fiets tegemoet reed dan waren dit overwegend Nederlanders.

Een inmiddels ongeschreven regel is dan om altijd even te stoppen voor een praatje over de route, het klimwerk, de bezienswaardigheden en zo nu en dan het uitwisselen van een bruikbare tip.

Morgen moet ik een berg over waar ik als een berg tegenop zie. Het hoogste punt van deze berg, de Navacerrada, ligt op 1.800 hoogtemeter en heeft een stijgingspercentage van gemiddeld 10% over een  afstand van 14 km.

Boven de 5% op een wat langer traject moest ik de afgelopen week na enkele kilometers met regelmaat de benenwagen gebruiken. Het idee om al lopend 14 km de Navacerrada over te moeten lijkt me geen heel aantrekkelijk idee.

En toen kreeg ik die tip, eentje die ik ga inlijsten. Er rijdt nl. 2x per dag een boemeltreintje in ca. 40 minuten om deze knoepert van een berg heen. Ik heb niet lang hoeven nadenken en een kaartje gekocht.

Ik zit nu in hetzelfde hostel met liefst 3 Nederlanders en dat zijn er al meer dan dat ik afgelopen week ben tegengekomen.

Vandaag heb ik met een heerlijke temperatuur, kunnen cruisen over voornamelijk rustige vlakke wegen.

1. Berry:
    Lekker Mark!
    Slim met die trein!
    Ziet er weer goed uit!
  2. Dick:
    mooie trip
  3. Peter:
    Hé buurman,
    De bovenbenen een beetje rust geven en een boemeltreintje pakken 👍👍. Het moet natuurlijk wel leuk blijven.
    Ook fijn om even andere fietsers tegen te komen en ervaringen uit te wisselen.
    Zal maar genieten van de zon want hier is het bagger weer.
    Morgen maar even kijken of er een leuke film draait.

Succes verder met el viaje por españa
  4. Claire:
    Hi Mark,

Je hebt gelijk, heeeel fijn zo'n boemeltreintje. En ook wel gezellig dat je nu met 3 andere NL sportievelingen in je hotelletje zit. Ik ben niet jaloers op het afzien op je fiets, maar wel op de zon , hier kak weer. succes weer.
  5. Ruud Honkoop:
    go mark go ,
  6. Klaas:
    Ja, ja, ja boemelen
    Diepe buiging
    Klaas
  7. Danielle:
    7 juni 2022
    Even een paar dagen teruggelezen maar wat een avonturen / tegenslagen allemaal op deze route. Gelukkig ben je nog steeds enthousiast en met jouw tomeloze flexibiliteit kom je blijkbaar op de mooiste plekken.
    Geniet van de mooie avond.