Dag 23 Puebla de Sanabria - A Gudina

Gefietst vandaag: 56 km

Totaal gefietst: 1.674 km

Tot Santiago: 222 km

Aantal dagen t/m 24-6: 4

Beloofd, we gaan het echt nog maar een keer over het weer hebben en dan is het klaar met dit onderwerp.

Dit is het land van de extremen, zo lijkt het. Deze week komt de temperatuur hier in de Pyreneeën in de ochtend niet veel hoger uit dan 8 tot 10 graden en zal ik nog worden getrakteerd op een paar fikse buien.

Maar weer of geen weer, ik heb vandaag de berg naar A Gudina met niet al te veel moeite beklommen. Of dit nu komt door de wijn die bij het Pelgrimsmenu tussen de middag werd geserveerd of dat ik inmiddels sterkere benen heb weet ik niet.

Ik heb me wel op deze tocht moeten kleden en mezelf vanochtend driedubbel ingepakt waarbij ik ook nog een handdoekje heb geleend (sorry hiervoor) van het vorige hotel dat diende als geïmproviseerde sjaal.

Onderweg ben ik weer een aantal Pelgrims tegengekomen die lopend op weg waren naar Santiago. Ik had het met deze mensen te doen. Ze waren niet piepjong meer en mevrouw was meer aan het strompelen dan dat ze aan het lopen was. Volgens de eigenaren van een nabijgelegen Taverna moest er dit jaar al regelmatig een ambulance worden ingeschakeld voor Pelgrims die waren uitgeput of niet meer door konden door uitdroging.

De route was weer mooi en liep voor een groot deel over de oude N-525. Naast deze Nationale weg ligt een ‘nieuwe’ snelweg ofwel de A-52 waardoor er op de N-525 nauwelijks verkeer rijdt dus ideaal voor fietsers en wandelaars. Ik heb weleens zitten mopperen op deze ietwat saaie N-wegen maar ik realiseerde me vandaag dat zonder een A-weg de hele Zilverroute niet had kunnen bestaan.

1. Peter:
    Hé buurman,
    Zo rij je in de hitte over slechte wegen door midden Spanje en zo rij je over mooie wegen in de kou, wat een contrast. Met de finishlijn in zicht en de benen van een berggeit de laatste bergen tegemoet.
    Geniet er nog maar van want volgende week………….
    Succes verder met el viaje por españa
  2. Mark:
    Peer 🙏
  3. Anne:
    20 juni 2022
    Whow Marc wat geniet ik toch weer elke keer als ik jou verhalen lees. Wat een avontuur. Je bent er bijna.
    Liefs Anne
  4. Hajo:
    Hi Mark,
    De nog te overbruggen afstand is voor jou goed te doen, je hebt ondertussen immers ook ‘bergbenen’ gekregen. De kou is natuurlijk wel een hele switch van +40 naar een graad 10 😁. Geniet van de laatste dagen.
    Groeten, Hajo
  5. Jan:
    21 juni 2022
    Heavy tocht Mark, zet hem op die laatste dagen!!!
  6. Jacqueline van der Wiel:
    21 juni 2022
    Mark, wat zie je er goed uit! Je wilde haardos en baard getemd, slank en gebruind 😀 Het wordt nog effe afzien in de kou de laatste dagen maar de finish is in zicht. Succes met de laatste kilometers 👊
  7. Dennis:
    21 juni 2022
    Hi Mark, Leuk om te lezen en respect voor je doorzettingsvermogen.
  8. C. Kistemaker-Sijne:
    21 juni 2022
    Gezond bord eten Mark. Je hebt al een mooi bruin hoofd.