Dag 22 Camarzana de Tera - Puebla de Sanabria

Gefietst vandaag: 55 km

Totaal gefietst: 1.618 km

Tot Santiago: 276 km

Aantal dagen t/m 24-6: 5

Ik heb vannacht onrustig geslapen. De slaapkamer was doordrongen van een brandlucht en op nog geen 5 km afstand probeerde de brandweer een felle natuurbrand onder controle te krijgen.

Maar ik had geen klagen want ik had ten minste een (budget)kamer met een bed & douche en hoefde niet met honderd anderen te overnachten op een felgekleurd blauw veldbedje in de noodopvang naast het hotel.

Gisteren heb ik nog een aantal alternatieve routes tegen het licht gehouden maar geen enkele was heel erg aantrekkelijk.

Gelukkig gaf de Politie, tegen alle verwachtingen in, de weg vanochtend voor even vrij en zat ik als de bliksem op mijn fiets om de route te vervolgen.

Onderweg bleek de brand flink te hebben huisgehouden. Zie fotoalbum.

Het weer schiet alle kanten op. De afgelopen weken zat ik met 40 graden puffend op de fiets en vandaag kwam het kwik niet boven de 19 graden. Morgenochtend wordt het zelfs 11 graden dus ik had mijn lange fietsbroek 2 weken geleden niet naar huis moeten sturen. Slimmerik.

Morgen ga ik weer de Pyreneeën in voor een monsterrit naar het op 54 km verder gelegen A Gundina.

1. Ruud Honkoop:
    19 juni 2022
    gaan als de brandweer mark !!
  2. Mark:
    😀👍
  3. Peter:
    Hé buurman,
    Gelukkig werd de weg op tijd vrijgegeven, scheelt een hoop omrijden. Jammer dat je de electriciteitspaal niet hebt geblust. Nu hebben ze daar ook geen stroom meer.
    Wel lekker dat het is afgekoeld voor een trip door de bergen. Dat zal wel even bijten worden maar je bent ondertussen wel goed getraind. Nog 276 km in 5 dagen, moet lukken.

Succes verder met el viaje por españa
  4. Jos van der Ploeg:
    19 juni 2022
    Hallo Mark, wij hebben elkaar ontmoet vlakbij Zaragoza. Ik had de Route Iberica toen grotendeels gereden, van Portugal naar het noorden, jij was net gestart in Pau. Ik ben inmiddels in Noord Frankrijk en over een weekje weer thuis in Rotterdam. Dan circa 3400 km op de teller. Ik heb een aantal van je verhalen gelezen, althans die van de route die ik ook gereden heb. Het is allemaal heel herkenbaar, het geklim, de hitte, verharde en onverharde wegen, en de prachtige foto's. Veel van die foto's zijn op plekken genomen waar ik een week of vier/vijf geleden ook was. Ik denk dat het verstandig is geweest om niet door de Extremadura te fietsen. Ik was er een maandje geleden en toen was het al loeiheet, tot 40°. Inderdaad niet gezond. En ik heb ook het treintje genomen onder Segovia, ook een fijn plan. Ik wens je nog veel succes bij de verdere veldtocht. Santiago is in zicht. Overigens, ik hou ook een blog bij, voor ongeveer 60 volgers. Die publiceer ik later op internet. Mocht je geïnteresseerd zijn, laat maar weten.
  5. Mark:
    Jos,

dank !

Ik heb veel aan je tips gehad. En 3.700 km is niet mis. Een mooi avontuur.

Ik ben zeker geïnteresseerd in je blog!

Groet,
    Mark
  6. Claire:
    20 juni 2022
    Gelukkig is de brand niet bij je hotel gekomen en ben je veilig gebleven.
    Toch jammer van die lange broek die je terug gestuurd hebt...... Fiets ze 🚴🚴🚴🚴
  7. Nicole:
    20 juni 2022
    Heftig Mark. Gelukkig is de brand van je vandaan gebleven en kun je je weg vervolgen. Wel vreselijk voor de mensen daar. Fiets ze verder zonder oponthoud
  8. Prewien:
    20 juni 2022
    Gelukkig is de brand niet te dichtbij gekomen. Veel succes en plezier nog de laatste week!