Ronde van NL Dag 13 zaterdag 31 augustus

31 augustus 2019 - Haarlem, Nederland

Brielle - Haarlem

Via Hoek van Holland, Scheveningen, Katwijk aan Zee, Noordwijk aan Zee, Zandvoort

102 km (1.242 - 1.344 km)

8.30 - 16.30 uur

Zonnig 26 graden, Z30

Om van Brielle naar Hoek van Holland te komen moet je op de Maasvlakte verplicht overvaren met een ferry.

Een paar bruikbare tips:

Je moet vooral geen haast hebben want de veerboot vertrekt 1x per uur.

Of je moet juist een beetje doorfietsen om de ferry te halen. Ik zag die van mij net voor mijn neus vertrekken en kon een uur in de snikhete zon zitten wachten.

Ook handig om onderweg niet steeds te stoppen voor het schieten van een foto want dan loop je misschien net je boot mis.

Zorg dat je contant geld bij hebt. Een enkele overtocht kost € 4,00.

Heb geen geen cash, zorg dan, dat je een mobiele telefoon bij je hebt want dan kun je online een ticket kopen.

Heb je geen geld of mobiele telefoon bij je dan ben je flink de Sjaak. Omfietsen is echt geen optie!

De vaartocht over het Beerkanaal en de Maasmond met al z’n bedrijvigheid, enorme kranen en schepen was zeer de moeite waard en een prettige afwisseling op het fietsen.

Vandaag had ik prima weer en hoe het ook anders de wind in de rug. Ik overweeg met al die gunstige weersomstandigheden dan ook om fietstochten te gaan organiseren 😉.

Het zit er op en ik ben inmiddels thuis.

Ik heb enorm genoten van deze tocht en ik kan alleen maar concluderen, dat we een prachtig gevarieerd land hebben met een mooie kust, uitgestrekte polders en bosgebieden.

Bedankt voor alle leuke en fijne reacties.

Tot de volgende keer!

Groet,

Mark

🚴‍

1. Pien:
    1 september 2019
    Fijn mark dat je weer in het Haaarlemmmsseeee bent! Leuke verhalen en je hebt er weer van genoten! Kus pien
  2. Peter:
    Heeeeeeeee boerman,

Het zit er weer op, een reis door eigen land dit keer. Het waren inderdaad mooie plaatjes, we wonen in een mooi land.

Ben benieuwd wat de volgende trip wordt.

Nu nog een dagje aan niks denken en dan morgen weer heerlijk 🤪 aan het werk.

Groet boerman.
  3. Nicole:
    1 september 2019
    Hi Mark, fijn dat je genoten hebt en inderdaad ons kikkerlandje is ook prachtig! Was leuk je verhalen te lezen. Altijd weer boeiend! Nu lekker thuis, weer terug bij je meisjes xxx
  4. Claire:
    1 september 2019
    Ik schrijf me in voor je georganiseerde fietstochten😉 wel thuis!
  5. Anne:
    1 september 2019
    Wat een heerlijke verhalen hebben we weer gelezen en je super foto’s. Ga het missen. Kus
  6. Diana:
    4 september 2019
    Haha, beetje laat maar ook ik heb je blog nu gelezen! Volgens mij was Nederland een aangename afwisseling op al je eerdere fietstochten. Fijn dat het zo’n mooie tocht was!
    x je schone zus