Ronde van NL Dag 10 Woensdag 28 augustus

28 augustus 2019 - Bergen op Zoom, Nederland

Nieuwkerk Goirle - Bergen op Zoom (BoZ)

Via Alphen, Ulvenhout, Rijsbergen, Nispen, Wouwse Plantage

78 km (964 - 1.042 km)

10.30 - 17.00 uur

Zonnig 28 graden, W35

Nu begrijp ik waarom het prachtige kloosterhotel op het landgoed van Gorp en Roovert in Nieuwkerk zeer betaalbaar was.

Het was erg warm op de kamer in de nok van het gebouw en de hele nacht moest daarom verplicht een raam open.

De in grote getale aanwezige Brabantse killermug 🦟 had dit ook in de gaten en had me de hele nacht wakker gehouden door flink los te gaan op mijn enkels en onderarmen.

Ik heb vandaag een iets kortere afstand gefietst.

Het lichaam moest even herstellen na ruim 1.000 km trappen in nog geen 1,5 week. Ik heb inmiddels een hardhouten kont en het fietsen gaat soms met horten en stoten.

Daarnaast wil ik zaterdagmiddag weer thuis zijn en met een beetje passen en meten gaat dat zeker lukken via het traject BoZ - Middelburg ca. 100 km, Middelburg - Brielle 100 km en Brielle - Haarlem 100 km.

De rit naar Middelburg morgen wordt, zo vermoed ik, een zware etappe. Zeeland staat erom bekend, dat er veel (tegen)wind staat en ik heb morgen Westenwind 35 km pu.

Gaat Mark het redden morgen? Spannend, cliff hanger...😉

Groet,

Mark

1. Peter:
    28 augustus 2019
    He boerman,

Natuurlijk ga je het redden met je hardhouten kont. En zaterdag ben je op tijd in Haarlem, je hebt voor hetere vuren gestaan.

Groet van de boerman.
  2. Flip:
    29 augustus 2019
    hoi Mark, houter dan hout gaan die billen toch niiet worden dus dat gaat je lukken die 100km per dag. als je rekent met een 8 uurige werkdag dan mag je in een gezapig tempo van 12,5km/uur rijden, dat lijkt me voor jou toch wel een makkie ?!
    leuk de foto's van Bergen op Zoom, we zijn er vorig jaar geweest en overnacht in hotel/restaurant de draak. ook vandaag weer mooi weer voorspelt, geniet er van !
    groet FLip
  3. Nicole:
    29 augustus 2019
    Go for it Mark. Dat gaat je lukken. Leuke foto's. Geniet nog lekker en veel succes! Zaterdag weer in Haarlem, in de armen van Peet ;)