Dag 7: Berlanga de Duero - Aranda de Duero

4 juni 2022 - Aranda de Duero, Spanje

Stormachtig 26 graden ZW40

Gefietst vandaag: 92 km

Gefietst totaal: 643 km

Stormachtig was het vandaag bepaald niet. Het was prachtig weer met een vriendelijk zonnetje, hier en daar een verdwaalde wolk en in de ochtend een lichte bries in de rug. De route was over een grote afstand licht dalend.

Dit is precies de ideale mix zoals een fietser het graag wil hebben. En na veel klimwerk in de afgelopen week eindelijk enige gerechtigheid!

Ik heb vandaag voornamelijk over zgn. SO-P wegen gefietst. Dat zijn zeer rustige wegen. Af en toe kwam ik in tegenovergestelde richting een verdwaalde fietser tegen die waarschijnlijk het zeer warme zuiden aan het ontvluchten was. Althans dit hield ik mezelf voor als geruststellende gedachte. Ik wilde mezelf nl. niet  opzadelen met het idee dat ik een verkeerde keus had gemaakt door af te buigen naar het koelere noorden.

Ik moet blijkbaar nog even wennen aan de eetgewoontes hier. Spanjaarden zijn dol op gebakken varkensoor en snuit. Dit schijnt een lekkernij te zijn. Ik moet daar niet zoveel van hebben dus bestelde ik voor de lunch een veilig eiergerecht met kaas, spek en brood. Ik kreeg echter een soepbord voorgeschoteld waarin in een soort bechamelsaus de eieren niet meer terug te vinden waren. Spek en kaas evenmin maar dan wel weer aardappel in de slappe vorm van te kort gekookte frieten. Enfin vanavond een pizza.

Morgen ga ik naar Burgos waar ik voor 2 nachten een kamer heb geboekt met uitzicht op een bezienswaardigheid!

1. Nicole:
    11 juni 2022
    Brrrr... dat eten maar voor de rest ziet het er super mooi uit.