Dag 5: La Almunia de Dona Godia - Tejado

2 juni 2022 - Tejado, Spanje

Zonnig 28 graden ZW30

Gefietst vandaag: 105 km

Gefietst totaal: 478 km

Vanochtend ben ik om 6.30 uur vertrokken en om 15.30 uur gearriveerd. Tot een uur of 12.00 was het niet zo ontzettend warm, het fietsen ging in de ochtend redelijk goed af.

Van de 105 km moest ik een groot deel klimmen en heb ik door forse stijgingspercentages weer een aantal keer moeten lopen. Het gaat niet zozeer om het stijgingspercentage zelf maar meer om de afstand van zo’n klim.

Op een gegeven moment zeggen de beentjes, toedeloe doe het zelf maar en ga maar even lekker naast je fiets lopen en vergeet dat ding niet mee te nemen.

Ik hoop vurig dat dit niet dagelijkse routine wordt want ik ben een dieselende kilometervreter en geen berggeit. Voordat je het weet gaat het niet alleen fysiek tegenstaan maar ook mentaal en daar wil ik hoe dan ook uit wegblijven.

Morgen naar Berlanga met ook weer het nodige klimwerk maar met een route die 30 km korter is dan vandaag dus tandjes op elkaar, het gaat lukken.

1. Marjan:
    2 juni 2022
    Hey Mark, wel balen dat het lange klimmen nog niet zo lekker gaat. Bewonder je doorzettingsvermogen en positiviteit. Het gaat je lukken morgen!! Succes 🍀🍀
  2. Jacqueline van der Wiel:
    2 juni 2022
    Je hebt het maar zwaar Mark, hopelijk maakt de prachtige omgeving het harde zwoegen een beetje goed en de gedachten aan koude biertjes bij aankomst 😉🍺 Succes weer morgen 👍
  3. Hajo:
    2 juni 2022
    Mooi Mark. Gaat lekker zo te lezen. Die temperaturen zijn best uitdagend, maar je kan er klaarblijkelijk goed hebben‼️
    Suc6 met je rit.
  4. Mccg van verseveld:
    3 juni 2022
    Zet hem op vandaag naar berlanga en maar weer genieten. Topper!!
  5. Peter:
    4 juni 2022
    Hé buurman,
    Weer een zware dag van klimmen in de hitte, erg knap dat je doorgaat.
    Het gaat dus ook tussen de oren zitten. Klimmen is ook niet iets dat je in nl kan oefenen, soms kom je een verkeersdrempel tegen maar dat zijn ook maar korte stukjes.
    Ook de hitte ben je natuurlijk niet gewend.

Succes verder met el viaje por españa