Dag 4: Zaragoza - La Almunia de Dona Godia

1 juni 2022 - La Almunia de Doña Godina, Spanje

Zeer warm 39 graden ZO40

Gefietst vandaag: 72 km

Gefietst totaal: 373 km

Wat is Spanje toch een fijn land. Het leeft en het bruist. In Zaragoza gisterenavond overal gezelligheid, vrolijke muziek en mensen op straat druk in gesprek met elkaar.

Ik had een Deluxe kamer geboekt in een Hostel recht tegenover de Basiliek. Er was mij een kamer met uitzicht op een bezienswaardigheid beloofd maar ik keek uit op de beroemde witte blinde muur van Zaragoza. Vanochtend vroeg rolde ik uit bed omdat de kamer boven mij werd verbouwd. Maar na een paar dagen fietsen ga je alles in een ander perspectief zien en relativeer je dit tot luxe problemen.

Wat minder fraai was, was de route naar Almunia. Gisteren een N-weg en vandaag voor de verandering een A-weg met veel langsrazend vrachtverkeer, een Spartaanse 39 graden, tegenwind en geen beschutting.

Vanaf morgen ga ik anders reizen. Vroeg in de ochtend op pad, ‘s-middags warm eten met een siësta en daarna door naar de eindbestemming waar ik vroeg in de middag voor de ergste hitte arriveer.

Morgen moet er veel geklommen worden en ga ik een afstand afleggen van ca. 105 km.

1. Peter:
    Hé buurman,
    Lekker zo’n hotel met een mooi uitzicht en rust in de ochtend. 😳
    Vandaag dus een mindere rit met al dat zware verkeer. Morgen weer een mooie rit door de bergen maar wel een grote afstand.
    Lees verder niks over valse honden, ben je dan toch een hondenmens geworden.
    Nu weer een lekker biertje en genieten van de rust.

Succes verder met el viaje por españa
  2. Dennis:
    Hi Mark,
    Wat een mooi avontuur. Ik vertelde thuis wat je aan het doen bent. Mijn jongste van vier vroeg toen waarom je dat op de fiets doet als je ook kunt vliegen? Ik kon het niet heel goed uitleggen 😂
  3. Berry:
    1 juni 2022
    Blijf veilig rijden, Mark!
    Succes morgen en rustig an!
  4. Isa:
    2 juni 2022
    Leuk pap, wel erg warm! Wel genoeg water drinken hè, anders eindig je nog als mij.
  5. Nicole:
    11 juni 2022
    Poeh erg warm... Je bent een bikkel om zoveel te fietsen in die hitte. Ik krijg zin in Spanje als ik dit zo allemaal zie.