Ronde van NL Dag 3 woensdag 21 augustus

21 augustus 2019 - Exloo, Nederland

Vierhuizen - Exloo

Via Groningen stad, Zuidlaren, Rolde, Borger

112 moeizame km’s (229 - 341 km)

10.00 -  19.30 uur

Licht bewolkt 21 graden, ZW20

Kamperen, lekker in de frisse buitenlucht met op de achtergrond het rustgevende geluid van een paar blatende schapen.

Dus wat wil je nog meer? Nou, niets liever dan niet kamperen, wat een gedoe.

De camping was nagenoeg leeg. Dus nieuwe vrienden maken was er niet bij.

Het douchen was weer bijzonder. Ik was net flink ingezeept, stopte de douche er mee want de maximale douchetijd zat er op.

Het toilet bleek geen WC papier te hebben.

Zie het het voor je, half ingezeept op de plee roepend om een stukkie papier op een lege camping.

Of dit niet genoeg was. Mijn nieuwe slaapzak die we net hadden gekocht, bleek veel te dun en te klein te zijn terwijl ik een grote warme zak nodig heb. Ik kon me vrijwel niet bewegen en lag als een mummie onbeweeglijk in mijn slaapzak. Mijn opblaasbare hoofdkussen bleek ook nog lek te zijn.

Vanochtend was de tent door de douw zeiknat en zat ik na een droog en inpak-ritueel pas na 1,5 uur op de fiets.

Dus...ik zit nu in een hotelletje in Exloo en heb net een grote bier, schnitzel en oerfriet achter de kiezen. Zometeen lekker lang douchen en heerlijk slapen. En morgen na het ontbijt binnen 10 minuten op de fiets.

Maar dit is niet zo belangrijk allemaal. Het is fijn om in Drenthe te zijn met z’n mooie bossen en mysterieuze hunebedden.

Dit kikkerlandje heeft een hoop te bieden en daar gaat het om.

Overnachting bij het Wapen van Exloo.

Groet,

Mark

🚴‍♂️

1. Peter:
    22 augustus 2019
    Heeeeeeeeeeee boerman of moet ik bierman zeggen.

Heb je ook foto’s van half ingezeept roepend om toiletpapier gemaakt. 😂😂
    Vandaag ritueel je tent en te kleine zak eh slaapzak verbranden en alleen nog maar in lekkere hotelletjes slapen.

Het moet wel leuk blijven allemaal. Verder gaat het volgens mij wel lekker allemaal zo te lezen.

👍 de boerman
  2. Claire:
    23 augustus 2019
    Ach ach wat een gedoe allemaal op zo’n Kemping, zoiets is geen leuk vooruitzicht als je de hele dag gefietst hebt. Ik zou ook zeker voor ern B&B of hotelletje kiezen. In ieder geval weer leuk om je verhaaltje lezen.
  3. Nicole:
    23 augustus 2019
    haha dat had ik wel willen zien. Wat een gedoe inderdaad kamperen. Fijn dat je een leuk hotelletje hebt gevonden en geniet van de mooie omgeving.