Dag 2: Formigal - Murillo de Gallego

30 mei 2022 - Murillo de Gállego, Spanje

Gefietst vandaag: 99 km.

Gefietst totaal: 196 km.

Zonnig 28 graden W25.

Vanmiddag ben ik van de fiets gestapt als blij en tevreden mens.

Wat gisteren een ware ontbering was, was vandaag een zegen. Van de 99 km mocht ik de eerste 30 bergafwaarts. De wetenschap what goes up, goes down bleek maar weer al te goed te kloppen.

Daarnaast maakten de Pyreneeën met z’n weidse uitzicht, prachtige binnenmeren en sneeuwtoppen een ongeëvenaarde indruk.

Naarmate ik in Zuidelijke richting fiets neemt de temperatuur in ras tempo toe. Morgen ga ik naar Zaragoza waar het kwik vroeg in de middag zal oplopen naar minstens 33 graden.

Ik merk dat ik aan alles nog moet wennen. Ik heb nog onvoldoende kilometers in de benen en heb snel last van de hitte. Over 1,5 week zal dat anders zijn.

Nu zit ik op het terras van mijn hotel met een koud bier te genieten van het uitzicht op de bergketen Los Mallos de Riglos.

Tot morgen!

1. Mccg van verseveld:
    30 mei 2022
    Hey mark petje af!! en zulke mooie foto s het is afzien maar vooral genieten denk. Morgen er weer fris tegen aan we kijken uit naar je volgende verhalen!! Grtjes van ons
  2. Berry:
    Jeetje Mark.
    Wat een mooie beelden!
    ik zal niet zeggen dat ik jaloers ben, maar wat ben ik jaloers!!
    Rustig an!
    De flow komt vanzelf!
  3. Marjan:
    30 mei 2022
    Hey Mark, goed bezig joh! 👍 Super mooie plaatjes weer. Na zo’n dag als vandaag heb je helemaal zin in het vervolg, denk. Zou graag dagje meefietsen. 😀 Succes morgen!! Groetjes, Marjan
  4. Nicole:
    30 mei 2022
    Hi Mark, fijn dat het een stuk beter ging vandaag. En wat een super mooie foto's. Prachtig landschap waar je door rijdt. Lekker slapen en er morgen weer fris tegenaan. Veel succes!
  5. Pien:
    Hi Mark
    Zo leuk om
    Jou verhaal te lezen! Komt goed
    Geniet, fiets en maak wat moois van!
    Liefs pien 🙏🏻❤️🌷🍏
  6. Dick:
    30 mei 2022
    Heel goed Mark, goed hydrateren!! :-)
  7. Jacqueline van der Wiel:
    31 mei 2022
    Hoi Mark, wij genieten mee met jouw fietstocht 😀 Superleuk om je blog weer te lezen en wat een prachtige foto's! Met je conditie komt het wel goed👍Veel plezier en succes! Groetjes 🍻
  8. Peter:
    Hé buurman,
    Wat is het toch een enorm mooie omgeving om te fietsen. Zal wel veel drinken (water) met de hitte en de inspanningen.
    Maar na afloop wacht dan wel één of twee koude biertjes.
    Succes verder met el viaje por españa
  9. Dennis:
    Hi Mark,
    Leuk om te lezen. Hoe warmer het wordt hoe beter het bier smaakt na afloop ;-)