Dag 16: Caceres - Riolobos

13 juni 2022 - Riolobos, Spanje

Zeer warm 41 graden ZO30

Gefietst vandaag: 65 km

Gefietst totaal: 1.228 km

Ik zit nu in het gehucht Riolobos in het hart van de Extremadura en het is met 41 graden snoeiheet.

Gelukkig was ik voor 13.00 uur in het hotel want met deze temperatuur was fietsen later in de middag ondoenlijk en ongezond geweest.

Een bezienswaardigheid bekijken was niet nodig want Riolobos heeft alleen in het centrum een oude kerk met op het dak een stuk of wat ooievaarsnesten.

Ik vermaak me verder prima want ik heb in het hotel Wifi en kan ik poolen, pingpongen of tafelvoetbal spelen.

Kortom vandaag was het geen spannende dag maar ben ik wel weer een stukje opgeschoten.

Pas vanaf zaterdag wordt het iets koeler en kan ik aan de warmte gaan ontsnappen.

1. Claire:
    13 juni 2022
    Hoop dan wel dat er anderen in het hotel zijn om samen mee te pingpongen..... Nou ja of lekker filmpje streamen. Het is tenslotte dinsdag.....oh nee dat mag je morgen pas 😉
  2. Mccg van verseveld:
    13 juni 2022
    Hey topper wat een hitte petje af. Wij zijn va donderdag in spanje. Goede rit man.👍👍🤗
  3. Ben de Blok:
    13 juni 2022
    Goed gedaan Mark,…. Verstandig om te schuil voor die koperen ploert….lekker rustig aan doen en krachten sparen.
    Kun je straks lekker doortrappen als het wat koeler is💪🏼
  4. Marjan:
    13 juni 2022
    Hey Mark, met de dag een grotere topper. Jeetje joh, wat een tocht!! Die hitte en zo te zien nagenoeg verlaten wegen. Wel mooie plaatjes! Verstandige besluiten allemaal. Je doet het doet het wel hè. 👍👍 Succes weer morgen.
  5. Peter:
    14 juni 2022
    Hé buurman,
    Balen dat je net in een hittegolf aan het fietsen bent. Dan maar tot ongeveer 13.00 uur op de fiets.
    Als ik de foto’s zie lijkt het wel of je elke keer in een spookstad aankomt maar iedereen vlucht voor de hitte.
    Vandaag weer verder in de hitte richting de bergen.

Succes verder met el viaje por españa