Ronde van NL Dag 8 maandag 26 augustus

Via Venlo en Roermond

104 km (756 - 860 km)

9.30 -  18.00 uur

Zonnig 31 graden, NO20

Nu ik dag in dag uit ruim 100 km fiets is mij door mijn voedingsdeskundige Tamara uit Haarlem geadviseerd om dagelijks 3.500 calorieën naar binnen te werken. En da’s een berg calorietjes.

Kortom meer eten om af te vallen want mijn lichaam staat de hele dag op een soort standje verbranden.

Met het voedseladvies van Tamara ben ik het afgelopen half jaar op verantwoorde wijze 10 kilo afgevallen dus zij weet goed waarover zij het heeft.

Ik eet me een slag in de rondte maar met alleen de Schijf van Vijf lukt het me niet. Zelfs met vlaai, Wiener schnitzels, flinke porties friet met mayo en dagelijks een of twee grote potten bier kom ik er gewoonweg niet.

Maar wel heerlijk, dat er ondanks al dat eten door het fietsen geen grammetje bij komt en er zelfs wat gewicht vanaf gaat.

Ik heb nu een luxe eetprobleem, zeg maar.

Het is erg warm en de vermoeidheid begint na 860 km z’n tol te eisen. Pijntjes hier en pijntjes daar maar we zetten door. Niet zeuren en doorgaan!

Ik zit nu in Nederweert en ben een paar Lindebooms (bier) verder. De eigenaar is jarig vandaag. Maar op mijn opmerking, dat hij dan wel op een rondje mag trakteren antwoordde hij smalend dat hier in Limburg een andere cultuur heerst, jaja.

Overnachting bij Het Peeljuweel in Ospel.

Groet,

Mark

1. Claire:
    26 augustus 2019
    Oh wat heerlijk , alles eten waar je zin in hebt en dan niet aankomen, maar ja ik doe het fietsen je dan ook niet na. Ik doe hier niets in Kos maar eet wel, dus je begrijpt........ wat een lelijk beeld van Alexander😖 wel leuke ijzeren beelden. Fiets ze
  2. Peter:
    26 augustus 2019
    Heeeeeeeeee boerman,
    Je zit in de natte eetdroom van iedereen. Alles eten en drinken en nog afvallen ook. Het enige dat je moet doen is een stukje fietsen.
    Zit je in het café De Prins Zaal?

Groet van de boerman.
  3. Flip:
    27 augustus 2019
    he mark, ik heb gisteravond weer voor t eerst gezwommen en ja het valt niet mee vanochtend, alles doet zeer, waarschijnlijk ook zoals jij je nu voelt, toch geeft t veel voldoening ! Balen dat je zoveel lekkers mag eten nu, dat wordt de rest vh jaar afzien...;-).
    geniet van je reis, je treft het wel enorm met dit mooie weer, misschien wel wat warm voor een flinke inspanning maar je hebt de tijd aan jezelf toch ?
    ik lees niets over pech en lekke bandjes, gaat het zo voorspoedig ?

ik heb me vandaag voorgenomen om buiten te gaan werken, onder de parasol, uit de schaduw, tot nu toe bevalt het goed ;-))

fijne voortzetting van je reis, leuk al die foto's., groet vanuit de HHW.
  4. Nicole:
    27 augustus 2019
    Heerlijk Mark, alles kunnen eten maar daar moet je wel een pittig eindje voor fietsen. Het is inderdaad warm, dat zal heftig zijn. Je fietst wel in een prachtige omgeving en veel te zien. Geniet nog lekker van je reis. Tot horens xxx