Ronde van NL Dag 7 zondag 25 augustus

Via Millingen aan de Rijn, Nijmegen, Gennep, Boxmeer, Meerlo

109 km (647 - 756 km)

9.30 -  18.30 uur

Zonnig 31 graden, NO15

Gisterenavond had ik een nostalgisch avondje in  ‘s-Heerenberg, de woonplaats in de Achterhoek waar ik vanaf mijn 7de levensjaar met mijn broers en zus voor een groot aantal jaar ben opgegroeid.

Het ouderlijk huis op de Zeddamseweg, dat in de jaren zeventig en tachtig had gefungeerd als ambachtelijke slagerij van mijn ouders stond leeg en lag er nogal troosteloos bij.

Het was te koop en gezien de grote stapel post en folders op de vloer onder de brievenbus in de hal al voor lange tijd.

De bioscoop in het centrum waar ik in mijn jeugd ieder weekend te vinden was voor de laatste films, was omgebouwd tot Grand cafe de Snor. Ik mocht binnen een kijkje nemen.

De grote filmzaal vrij direct achter de hoofdingang was afgebroken en alleen de ouderwetse loodzware filmapparatuur had de tand des tijds overleeft. Spijtig genoeg was dit pronkstuk weggemoffeld in een hoek.

Tja, je wordt zo dan toch weer met de neus op de feiten gedrukt, dat alles voorbij gaat en als je terugkijkt snel ook.

Een reden te meer om de dingen die je leuk vindt vooral niet uit stellen!

De route naar Arcen de stad van bierbrouwer ‘Hertog Jan’ was niet heel erg indrukwekkend maar de pret was er niet minder om.

Het was erg warm vandaag met slechts een zuchtje wind maar goed te doen!

Overnachting bij Fletcher Hotel Restaurant Rooland.

Groet,

Mark

1. Nicole:
    25 augustus 2019
    Wat een leuke foto's en prachtige omgeving. Lieve foto met je moeder. Ja alles gaat inderdaad snel en goed om daar af en toe bij stil te staan. Geniet van je reis!
  2. Peter:
    25 augustus 2019
    Heeeeeeeee Boerman,
    Het filmkijken zit je in het bloed zo te lezen. Het is leuk om in je verleden te kijken maar helaas verandert er wel veel.

Je hebt toch wel een lekker biertje gedronken hè met dat hete weer?

Groet van de boerman.
  3. Anne:
    Wat
    Is het toch heerlijk om elke dag jou verhaal te lezen. Prachtige foto’s. Geniet van je reis. 😘
  4. Ruud Honkoop:
    26 augustus 2019
    mark; mooi verhaal over het toeslaan van de tand des tijds en nu hop richting het zuiden fietsen; de zouaven; katholieke inburgering in de regio Brabant gr ruud
  5. C. Kistemaker-Sijne:
    26 augustus 2019
    Heb nu echt alles gelezen. Was bang dat deze reis je in ons landje tegen zou vallen, maar ons land is ook prachtig. Dat blijkt maar weer uit je verhalen. We hebben elkaar maar kort gezien, maar ik vond het heerlijk. Veel plezier verder en goede reis...... Mam