Dag 3: Murillo de Gallego - Zaragoza

31 mei 2022 - Zaragoza, Spanje

Zonnig 35 graden NO30

Gefietst vandaag: 105 km

Gefietst totaal: 301 km

Ten eerste, iedereen mijn grootse dank voor de warme reacties. Dit doet goed en houdt me in beweging.

Met links en rechts de uitlopers van de Pyreneeën in het vizier verliep de route naar Zaragoza voor een groot deel over een strak geasfalteerde desolate N-weg en was het warm, zeer warm. Bij deze temperaturen kreeg ik dan ook op het asfalt zo nu en dan gezelschap van een verdwaalde slang.

Tijdens mijn korte pauze vanmiddag voor een koffiestop begroette ik enthousiast en goedbedoeld in mijn beste Spaans in een bar de mensen aan de toog. Vervolgens kreeg ik een stortvloed aan onverstaanbaar Spaans terug.

Omdat ik er toch geen ballos van begreep antwoordde ik overal met Si (ja) op. Dat dit dan weer tot enige hilariteit leidde, begreep ik later ook wel. ‘Waar kom je vandaan?’ Si. ‘Hoeveel kilometer ga je vandaag fietsen?’ Si. ‘Alleen een gek stapt met dit weer op de fiets!’ Si. En deze klopt dan taalkundig weer wel.

Ik zit nu gezellig op een plein in het centrum te genieten van een pul bier en calamaris. Eigenlijk eet ik nooit gefrituurde inktvis maar een beetje aanpassen aan de Spaanse gewoonten kan geen kwaad.

Morgen ga ik het iets rustiger aandoen want anders kom ik niet aan het voorgenomen gemiddelde van 80 km per dag en sta ik een week te vroeg in Santiago voor de deur.

1. Peter:
    Hé buurman,
    Je gaat als een speer! In dit hete weer is een koele reactie volgens mij ook wel welkom. Misschien morgen nog even kort genieten van Zaragoza en iets minder kilometers maken.

Geniet nog van een biertje en succes morgen.

Succes verder met el viaje por españa
  2. Flip:
    31 mei 2022
    Hoi Mark leuke foto’s! Een weekje relaxen onder de Spaanse zon is geen optie? Geniet van de rit 😊
  3. Edwin:
    31 mei 2022
    Leuk om te lezen Mark, ga zo door! Erg mooie foto's ook!
  4. Berry:
    31 mei 2022
    Klinkt weer goed en het ziet er weer prachtig uit!
    Mooi beeld ook van een vol bord calamaris, vol bakje met brood en bijna lege bierpul .....
    De voorkeur is in één beeld helemaal duidelijk. hahaha!
    Enjoy!
  5. Claire:
    2 juni 2022
    Hi Marrekie,
    Daar doe je het toch allemaal voor
    De gefrituurde inktvis of andere lekkere grill visjes met een overheerlijk
    koud biertje. Ik zou er bijna door gaan fietsen 😉 . Prachtige plaadjes,
  6. Nicole:
    11 juni 2022
    Hi , Mark ik ben wat verhalen van je aan het inhalen. Wat schrijf je toch leuk en grappig. Ik ga nu naar volgende. Prachtige foto's weer :)