Dag 13 en 14: Merida

10 juni 2022 - Mérida, Spanje

Zeer warm 44 graden ZO30

Gefietst vandaag (en morgen): 2 km

Gefietst totaal: 1.063 km

Merida de hoofdstad van regio Extremadura, ook wel het Rome van Spanje genoemd, is een prachtige stad en heeft veel te bieden op het gebied van romaanse en gotische architectuur zoals de Romeinse brug over de Guardiana, de tempel van Diana, een amfitheater en een paardenrenbaan. En er is nog veel meer.

Zie voor een impressie van Merida het fotoalbum.

Morgen ga ik nog een keer deze prettige stad in om wat extra cultuur op te snuiven en langs een door het hotel aanbevolen kapper voor een knipbeurt van € 13,50. Da’s niet duur en in het slechtste geval, haar groeit vanzelf weer aan.

Het was vandaag in Merida ontiegelijk warm met op het kookpunt om 19.00 uur een bijna onmenselijke 44 graden. Dit komt voornamelijk door cycloon Alex. Jolige Alex brengt de eerste hittegolf naar Spanje met maxima overdag en tropennachten.

Zondag ga ik op pad naar Caceres. De temperatuur in Merida daalt in de nacht niet onder de 24 graden dus ga ik heel vroeg op pad met minimaal 4 liter water en een voorraadje ORS voor de vochtbalans.

Het gaat goed komen want ik heb een creatieve USB aangedreven oplossing geregeld voor extra afkoeling tijdens het klimwerk 🤣.

Kortom no worries!

1. Ben de Blok:
    10 juni 2022
    Hoi Mark
    Heb zojuist al je reisverhalen gelezen
    Prachtig m’n jongen 👏👏👏

Sorry was er nog niet aan toe gekomen….Ben afgelopen week opa geworden, ooievaar maken, vakantie, werk enz enz

Lees en zie dat het een prachtige route is voor échte bikkels
    Gelukkig ben jij er daar één van👍🏼💪🏼
    Hele goeie set van jouw om je dagelijkse inspanning naar de koelerre dagdelen

Ik wens je veel succes en doorzettingsvermogen!
  2. Mark:
    10 juni 2022
    Dank je Ben!
  3. Peter:
    He Buurman,
    vandaag dus geen spannende fietsverhalen maar wel lekker om te rusten en te genieten van de mooie stad. De hitte dus maar trotseren.
    De kapper zal waarschijnlijk met tondeuse je haar doen, lekker kort.😂

Geniet nog even van de vrije dag en de omgeving en morgen met de zilverroute.

Succes verder met el viaje por españa
  4. Ton:
    11 juni 2022
    Mooie stad Mark. Leuke foto's.
    Groetjes,
  5. Nicole:
    11 juni 2022
    Heerlijk Mark even uitrusten en de cultuur opsnuiven. En ben benieuwd wat de kapper ervan gemaakt heeft. Heel veel succes weer tijdens je prachtige fietstocht.
  6. Mark:
    11 juni 2022
    Dank je Nicole.,ik stuur je morgen wel even een foto van mijn kapsel dan kan het nog een nachtje aangeoeien 😁
  7. Claire:
    13 juni 2022
    Man man man, wat een hitte☀️
    Maar wel heel ingenieus die ventilator op je fiets😉 werkt dat? Toch ook lekker even uitrusten toch?
    Wanner ga je echt je haar er helemaal afhalen, standje 1 ? Lijkt me heerlijk in de hitte. En na 4 weken is het weer helemaal aangegroeid.