Dag 18 Aldeanueva del Camino - Salamanca

Broeierig warm 36 graden ZO35

Gefietst vandaag: 103 km

Totaal gefietst: 1.405 km

Tot Santiago: 478 km

Vanochtend ben ik, niet geheel volgens traditie, pas vertrokken om halfnegen. Ik moest eerst de nodige brandstof ‘tanken’ voordat ik ging fietsen. De Churreria annex kroeg in het dorp ging pas om acht uur open. Het ontbijt incl. een koffie was simpel maar kostte slechts 2 euro.

Ik had vandaag het plan opgevat om te overnachten in Los Santos op een bescheiden afstand van 46 km van Aldeanueva.

Eenmaal aangekomen in dit gehucht zakte de moed me al snel in de schoenen. Een gat van niets met een paar huizen, een minuscule buurtwinkel, een kroegje dat geen naam mocht hebben en twee restaurants die beiden gesloten waren. Hier had ik geen zin in.

Salamanca lag op een verleidelijke afstand van nog maar 55 km, het was nog vroeg en ik had goede benen dus ik dacht los ballos Los Santos en gaan. Ik heb het geweten.

Een snoeiharde wind tegen, veel klimwerk en broeierig. Halverwege was mijn water op en werd ik gered door een heuse waterpomp in het dorpje San Pedro de Rozados.

En nu zit ik in Salamanca met volop keuze aan restaurants, een fijn hotel in het oude centrum en een hoop gezelligheid.

1. Peter:
    Hé buurman,
    Toch doorgereden naar Salamanca, top gedaan en volgens je berichtje van gisteren een dag eerder aangekomen. Nog een dag naar het noorden en dan langzaam afbuigen naar het westen. Nu even genieten van de mooie stad en dan weer in de pedalen.
    Succes verder met el viaje por españa
  2. Mark:
    Gracias
  3. Nicole:
    15 juni 2022
    Wel ff doortrappen, maar het was de moeite waard. Stoer van je. Een gezellige stad Salamanca zo te horen. Geniet er lekker van. Morgen weer verder. Succes!
  4. Carry Kistemaker:
    15 juni 2022
    Lieve broer, je zit alweer tegen het einde aan toch … ik vindt het zo knap van je.
    Ook hier 36 graden vandaag …. Ik kijk weer uit naar je volgende verhaal 😘
  5. Mark:
    15 juni 2022
    Lieve zus, ja ik heb nog ff te gaan. 500 km lijkt niet heel veel maar ik ga binnenkort weer de Pyreneeën in en dan is 500 km nog een heeeel end.

Het koelt hier inmiddels ietjes af en de hitte schijnt zich te verplaatsen naar Italië. Sterkte daar.
    xx
  6. Hajo:
    15 juni 2022
    Ha Mark, de hitte uit Spanje komt naar NL zeggen ze. In Spanje is het 15graden boven de gemiddelde temperatuur. Dat heb jij dan weer.
    Een geluk van de waterpomp😜. Spaar je benen voor de Pyreneeën.
    Suc6 verder.
  7. Mark:
    16 juni 2022
    Tx Hajo! 👍
  8. Danielle:
    16 juni 2022
    Bewondering voor je Mark, wij mogen nog aan onze fietstocht beginnen maar als het even tegenzit dan nemen wij jou als voorbeeld. Never give up.
    Geniet van de mooie stad.