Dag 10: Coca - Cercedilla

7 juni 2022 - Cercedilla, Spanje

Zonnig 28 graden W25

Gefietst vandaag: 94 km

Gefietst totaal: 899 km

Dat ik 94 km zou hebben gefietst vandaag klopt niet helemaal ofwel helemaal niet.

Vandaag heb ik nl. eerst van Coca naar Cederilla een nogal moeizame 52 km gefietst over een oude spoorweg ofwel een zgn. Via Verde. Dit is een voormalige spoorbaan waarbij de rails en bielzen zijn vervangen door een steenslagweg. Het leuke is dat je onderweg verlaten en vervallen treinstations tegenkomt, klassieke spoorbruggen en donkere tunnels.

De overige 42 km heb ik gereisd met de trein en hoefde ik de gevreesde berg de Navacerrada met z’n onmogelijke helling niet over. Volgens insiders een wijs besluit want de berg schijnt sowieso weinig te bieden.

Deze week wordt het even spannend want ik ga in de Extremadura fietsen richting Merida en daar wordt het dit weekend liefst 43 graden. Dit zijn geen normale temperaturen maar een weg terug is er niet meer.

Voor moeders: ik zal geen gekke dingen doen, vooral vroeg op pad gaan om voor de echte hitte uit te fietsen en vooral veel bier drinken want dat is erg goed voor de vochtbalans.

Kortom blijf mijn blog volgen…🚴‍♂️ 🇪🇸 🏔 ☀️ 🍻

1. Peter:
    Hé buurman,

Vanmiddag snel naar huis gereden en mijn e-mail berichten geopend want wat heeft Mark vandaag weer beleefd.
    😢geen verhaal. Alsof je vroeger achter de brievenbus lag te wachten op de Donald Duck.
    Snel een Whatsappje naar Mark, er is toch niks gebeurd!?🫣
    Gelukkig antwoord 😮‍💨
    Ik moest nog even geduld hebben, mijn beste eigenschap.
    Wat een geweldige dag Mark, fietsen over verlaten spoorwegen en de oude en verlaten cultuur opsnuiven. Fantastische foto’s en gelukkig nog een plekje in de trein.
    Nu genieten van een biertje en morgen vroeg weer op pad.
    Hou je hoofd koel.🥵
    Succes verder met el viaje por españa
  2. Mark:
    Muchos gracias Vecino.
  3. Berry:
    Hoi Mark,
    Hoe leuk om over een oud treinspoor te fietsen!
    Bij Defensie deden ze iets soortgelijks, maar dan lopend.
    Bielzenmars, noemden ze dat.
    Was toch een stuk minder leuk, als ik de herinnering heel even toelaat.
    Wel makkelijk richting houden. Dat dan weer wel..

Schitterende foto's weer.
    Wat een mooi land, toch!

Ook ben ik een beetje in de war.
    Had een paar dagen geleden gelezen dat je de route ging omgooien om te voorkomen dat je door de te warme Extremadura zou gaan fietsen...
    ... en nu ga je door de te warme Extremadura fietsen .....
    Ik stel je solidariteit in elk geval heel erg op prijs! Dank je wel.
    Plezier en succes!
  4. Flip:
    8 juni 2022
    leuk weer om te lezen elke dag Mark ! Respect weer om in de hitte je weg te vinden naar de volgende bestemming en je komt op plekken waar geen toerist in velden of wegen te vinden is. Mooie bouwkunst uit een (ver) verleden.
    Geniet er van, vanuit een bewolkt en +/- 17 gr heerhugowaard
  5. Mark:
    Berry,

Klopt, ik zou op 5 juni vanuit Ardana de Duero naar het Noordelijke Burgos gaan maar ik kon er met geen mogelijkheid komen. Geen fietspad. Ik ben blij dat ik de geplande route weer volg want de Ruta Iberica is prachtig!
  6. Mark:
    Flip,