7-8 Santiago de Compostela

7 augustus 2014 - Santiago de Compostela, Spanje

Ik heb de door veel Pelgrims felbegeerde Compostela, een stempel waarmee de reis door de kerk officieel wordt bevestigd niet gehaald want daarvoor moest ik in een wachtrij van ca. 2 uur en daar had ik echt geen zin in. Ik had al enkele tientallen stempels verzameld onderweg en dat was wat mij betreft voldoende.

Bovendien wilde ik nog het een ander bekijken in Santiago want morgenochtend pak ik de trein voor een reis door de Pyreneeën naar Hendaye net over de grens in Zuid-Frankrijk. Ik vertrek om 10.18 uur en kom om 21.00 uur aan. Dat zijn nog eens treinreizen! Hoe ik morgenavond verder kom vanuit Hendaye naar Bordeaux en vervolgens Poitiers is nog een vraagteken.

Op het plein voor de Kerk was het een drukke vrolijke boel met vooral blije wandelaars en fietsers die net waren gearriveerd maar nog niet wisten dat zij nog 2 uur voor de boeg hadden voor het stempeltje.

De Kathedraal is groots en van binnen prachtig, een bezoek waard. Verder bestaat Santiago uit vnl. een oud stadscentrum met veel historische gebouwen afgewisseld door souvenierswinkels, hostels en eettenten.

Gr. Mark

1. Berry&Karin:
    Hoi Mark,
    Geweldig dat je je doel hebt gehaald!
    Goede reis terug en een fijne vakantie verder!
  2. Pien:
    7 augustus 2014
    Joehhh je hebt je doel bereikt wat fantastisch voor je wat zal dat een fijn gevoel geven! Geniet van je week bij de meiden en rust even lekker uit dat heb je verdient! Dikke kus van ons 5 tjes
  3. Marjan:
    7 augustus 2014
    GEFELICITEERD, Mark. Echt petje af hoor!!
  4. Ton:
    Top
  5. Peter:
    Hè buurman,
    Ik denk dat je beter met de fiets naar jullie huis in Frankrijk kan rijden, dat is sneller dan met de trein. Jammer van je laatste stempel maar je hebt genoeg foto's om op terug te kijken.
    Nogmaals, mijn complimenten met het behalen van je doel.
    Nu genieten van de rust en je lijf weer even laten bijkomen en herstellen.
    Zie je over 1.5 week weer.
  6. Danielle:
    8 augustus 2014
    Gefeliciteerd !
    En nu lekker geniet van je vakantie met de familie
    Zie je snel kan niet wachten op de verhalen en foto's
    Gr. Danielle
  7. Nicole:
    8 augustus 2014
    Gefeliciteerd Mark, je hebt het gered. Ik ben trots op je! Nog even wat reizen en dan weer bij je schatjes. Geniet ervan en dikke knuffel xxx