9-7 Sameon - St. Quentin 6 uur en 95.1 km

9 juli 2014 - Saint-Quentin, Frankrijk

De 6 uur zijn overigens fietsuren. Met pauzes ben ik meestal de hele dag onderweg.

Ten eerste wil ik graag iedereen hartelijk danken voor de hartverwarmende reacties want dat helpt me iedere dag goed op weg.

Vandaag heb ik weer de hele dag in de koude regen moeten fietsen. Het wordt er niet beter op. Ik dacht dat ik op de route de Soleil zat maar het lijkt meer op de route de Pleurer. En hier heb ik inmiddels goed de pleur-is over in.

Maar ik zal verder niet klagen want vandaag kwam ik in Cambrai Martin tegen die op z'n sandalen en met minimale bagage op een stokoude Peugeot vanuit Marokko op weg was naar Nederland. Slapen deed hij met z'n tentje in het wild of bij mensen thuis op de bank via warmshower.com, een soort vrienden op de fiets.

Martin moest even lachen om mijn hoeveelheid bagage. Volgens Martin zou je zodra je in de Pyreneeën zit niet snel genoeg weten hoe je van je spullen af moet komen en zou je een soort natuurlijke selectie toe gaan passen. Als je iets niet echt nodig hebt weggooien of op de post. Over selectie gesproken, ik ben door mijn droge sokken heen en daar kun je er niet genoeg van bij je hebben met te goed ademende gympen in de stromende regen. Voor de rest barst ik nog van de hemden en heb ik dus nu geleerd minder hemden mee te nemen en meer sokken tenzij je dichte gympen bij je hebt.

Een leuk detail is dat ik ca. 20 km over de route van de Tour heb gereden vanochtend. Ik kon gewoon doorrijden want het Peloton zou pas in middag de weg nodig hebben. Zie de foto's.

Ik zit nu in het Ibis budget hotel in St. Quentin en heb een warme douche kunnen nemen en mijn kleren laten drogen. Ik zou anders in de aanhoudende regen m'n tentje moeten opzetten en dit had ik vandaag niet getrokken.

Vanavond ga ik misschien een kroeg opzoeken zodat ik Nederland tegen Argentinië kan zien spelen want in mijn hotelkamer heb ik wel een TV maar wordt het voetbal niet uitgezonden. Daarvoor heb je een plus pakket nodig en dat heeft dit hotel niet. Het heet dan ook niet voor niets het Ibis budget...!

Morgen St. Quentin-?

Gr Mark

1. Fred Jansen:
    9 juli 2014
    Hoi Mark, je bent net onderweg en nu al geweldige verhalen. Heel leuk om te lezen en mee te leven. Veel succes en bovenal veel plezier.
    Ps Over een paar dagen verlang je denk ik weer naar de regen die je nu onderweg hebt gehad
  2. Nicole:
    10 juli 2014
    Hi Mark je maakt wel wat mee zo te horen. Leuk om de verhalen te lezen. Heb je toch even een stukje "de tour" gereden. Dat is toch wel leuk. Lekker uitgerust in het Ibis, kun je er weer fris tegenaan hi hi. Hou vol jongen.