3-8 Sahagun - Hospital de Orbigo 4.30 uur en 86 km

3 augustus 2014 - Hospital de Órbigo, Spanje

Geen zorgen, nee ik lig niet in een ziekenhuis in Orbigo. Zo heet deze plaats nu eenmaal!

De rit vandaag was vrijwel net zo lang en vlak als gisteren maar met een briesje en dat scheelt dan dik een uur fietsen.

Ik zit nu voor 9 euro in Albergue Verde met zeer vriendelijke mensen. Thee, koffie maar ook fruit kun je de hele dag pakken als je daar zin in hebt. Het avondeten en ontbijt worden afgerekend op basis van een vrijwillige bijdrage. Deze herberg verbouwt zelf al het fruit en groenten. Het huis betreden op blote voeten is verplicht. Naast het herbergen van Pelgrims wordt ook yogales gegeven. Het is een beetje alternatief en Zen maar wel heel erg relaxed. Ik heb de gitaar al in de huiskamer zien staan dus dat wordt vanavond wel dansen, zingen en verven net zoals Ulrich Zweifel van plan was in Chartres. Ik kijk ernaar uit maar niet heus.

Vanmiddag zat ik me een beetje te vervelen op de fiets en ben toen tussen twee plaatsen het aantal wandelende Pelgrims gaan tellen. Ik heb gemerkt dat dit soort Pelgrims vaak in zichzelf zijn gekeerd en weinig contact zoeken en daar wilde ik vandaag voor een keer iets aan doen. Binnen de 10 km zat ik op 100 wandelaars. Bij nummer 100 ben ik gestopt om deze persoon te feliciteren met het feit dat hij de 100ste wandelaar was en om een gesprekje aan te gaan. Het ging om Leo uit Tasmanië. Tasmanië ligt onder Australië en vanuit Hobart de hoofdstad in Tasmanië wordt veel onderzoek verricht op de Zuidpool. Het is maar dat je het weet. Maar Leo kwam oorspronkelijk uit het Gooi in Laren en woonde inmiddels 40 jaar op Tasmanië. Leo vond het leuk om weer even met een Nederlander te praten en zo zie je toch maar dat niet alle wandelende Pelgrims op zichzelf zijn!

Vandaag heb ik er na 30 dagen op de kop af 2.280 km op zitten. Als ik er over nadenk sta ik er zelf een beetje versteld van. Morgen wordt een zware dag met een hele forse klim dus ik zal wel weinig tijd hebben om wandelaars te tellen en ik zal dan wat meer in me zelf zijn gekeerd ;).

Morgen meer!
Gr. Mark

1. Rens:
    He Mark,
    Ik sta eigenlijk ook versteld hoe ver je al gekomen bent, je humor ben je onderweg niet verloren en ik heb de indruk dat je als rustig opstartende locomotief nu pas echt op gang komt!! Dender door naar Santiago! Succes
  2. Nicole:
    3 augustus 2014
    Hey fietsende pelgrim, toch leuk dat tellen van de wandelende pelgrims en dat dan uitgerekend nummer 100 oorspronkelijk uit Nederland komt. Toch wel weer grappig. Wauw 2.280 km na 30 dagen, tof hoor! Het gaat je gewoon lukken Mark, daar is geen twijfel meer aan mogelijk. Klim ze morgen, veel succes !!!
  3. Fred Jansen:
    3 augustus 2014
    Hé Mark, geweldig knap wat je tot nu hebt gepresteerd. Respect hoor.
    Geweldig om om je prachtige verhalen te lezen.

Heel veel succes nog!!
    Groetjes Fred
  4. Ben de Blok:
    3 augustus 2014
    ha ha, Mark...ik hoef je niet te vragen of het goed met je gaat.
    het sfeervolle verhaal spreekt voor zich.
    !!!!!!!!!!!!!!!!
  5. Peter:
    4 augustus 2014
    He Mark,
    Ik vind het een geweldige prestatie. Ben echt onder de indruk.
    Erg leuk om je verhalen te lezen. Heel veel succes met de laatste etappes.

Groeten
    Peter