Rome Dag 11, dinsdag 26 juni 2018

Via Dillingen an der Donau, Welden, Adelsried

81 km (957 - 1.038 km)

10.00 - 16.30 uur

Bewolkt. 20 graden, N30

Vandaag ging ik vanaf Neresheim geleidelijk omlaag door een bochtig dal, grotendeels over een fietspad langs de voormalige Hartsfeldbahn, de in 1972 opgeheven spoorlijn van Aalen naar Dillingen an der Donau.

Ik moest met de fiets langs het oude en met onkruid begroeide spoor en kruiste zo nu en een station dat vervallen en niet meer in gebruik was. Op dat soort momenten denk je dan hoe het in die tijd moet zijn geweest, volle coupe’s en drukke stations maar nu alleen maar een bijna vergeten bezienswaardigheid voor fietsers.

Daarnaast had ik aantal  venijnige klimmetjes variërend van 11 tot liefst 15% (dat is steil!) en moest ik me in de laagste versnelling met m’n tong op mijn schoenen omhooghijsen.

Verder ben ik sinds het begin van mijn fietstocht steeds maar weer druk met mensen, die graag willen dat ik de groeten overbreng aan de Paus (Pope, Pabst) zodra ik in Rome ben. Sommigen vinden dit alleen maar leuk 👍 en een enkeling zou het zelfs echt heel erg waarderen. Ik zeg dan maar, dat ik mijn uiterste best zal doen maar niets kan beloven.

De Alpen komen in zicht. Over ca. 2 dagen steek ik de Oostenrijkse grens over.

Groet,

Mark

1. Johan Castricum:
    26 juni 2018
    Hoi Mark je bent al goed op weg. Was zondag niet wezen spinnen, gisteren geweest. En morgen weer.
    Ik ook goed bezig ..

Groetjes,
    Johan
  2. Ton:
    26 juni 2018
    Op naar de mega schnitzels
  3. Peter:
    Hè buurman,
    De 1ste 1000km zitten erop, super hoor. Goed om eerst kleine klimmetjes te doen (geen keus) maar wel ok. En met de tong op de schoenen heeft oom zijn goede kanten, krijg je dorst van dus 🍺.
    Je timing om nu te fietsen kon niet beter, op dit moment geen goede films en ben dus nog niet geweest.

Voor mij geen groeten aan de paus, misschien een bosje bloemen. 💐.

Succes richting land 3.

Caio caio buurman Peer
  4. Carry:
    27 juni 2018
    Mark, zal ik kijken of ik een biljet kan krijgen voor het Vaticaan? Je zult wel 10 keer een ave Maria moeten zeggen maar misschien ud het dat hè wel waard 😂