Rome Dag 10 maandag 25 juni 2018

Via Grundelhardt, Ellwangen, Lauchheim, Elchingen

92 km (865 - 957 km)

9.00 - 16.15 uur

Zonnig 21 graden, ZO30

De waard van Gasthof Zum Lowe in Braunsbach vertelde me vanochtend, dat zijn volledige restaurant op de begane grond volledig was weggespoeld tijdens de modderstroom in 2016 maar - met een vette knipoog - dat het personeel er helaas nog zat! Hij had een kostenpost van ca. 1,5 miljoen en 1 jaar nodig om het restaurant volledig te herstellen. Maar het resultaat mocht er zijn.

Ik heb vandaag als voorproefje op de Alpen al flink moeten klimmen met colletjes van ca. 9 tot liefst 18%. Deze 18% moest ik overwinnen net voor een enorm slot op een berg in Lauchheim. Dit was zo steil, dat ik een kleine 20 minuten heb moeten lopen met mijn loei zware fiets voortduwend naar boven.

Momenteel zit in in Gasthof Zur Kanne en zit ik in het restaurant te genieten van de oude bierdrinkende mannen naast me, die commentaar leveren op een bus met Hollander ‘, die zo arriveert en die dan zo snel mogelijk willen vertrekken.

Morgen naar Augsburg en daarmee komt de Oostenrijkse grens aardig in zicht.

Groet,

Mark

1. Peter:
    25 juni 2018
    He buurman,
    de bovenbenen moeten nu dus echt gaan werken en gaan pijn doen. Daar heb je lang naar uit gekeken zeker. De komende dagen gaat het dus zwaar worden. Blijf veel schnitzels eten en bier drinken als het niet helpt was het in ieder geval wel lekker.

kijk uit voor de modderstromen en veel succes de komende dagen.

Caio Caio van buurman Peer.