Rome Dag 12, woensdag 27 juni 2018

Via Augsburg, Merching, Geltendorf, Diessen am Ammersee, Weilheim in Oberbayern

94 km (1.038 - 1.132 km)

9.00 - 15.30 uur

Half bewolkt. 24 graden, N45

Vandaag ben ik langs de Lech met lommerrijke stadsparken en achter dijken met bossages  gefietst. Een vlakke route met in de tweede helft wat meer reliëf en bos. Ook ben ik langs de Ammersee gekomen waarbij je een eerste blik kunt werpen op de almachtige Alpen.

Ik heb lekker kunnen doorfietsen op een kort oponthoud na in verband met een bommelding in het stadscentrum van Eberfing! Ik moest verplicht omfietsen van die Polizei.

Mijn complimenten aan de weergoden want ik mag ze voor deze fietstocht voor een keer op m’n blote knieën danken want tot nu toe zit het weer enorm mee. Af en toe een beetje motregen en relatief weinig wind. En als er dan wind is, zoals vandaag het geval was met N45, dan komt deze uit het Noorden, Westen of Noord-Westen aanvliegen. Het mooie is, ik fiets richting Zuid-Oost.

Vanaf volgende week zit ik in Noord-Italië en dan wordt het heet met enkele stormachtige dagen met een temperatuur tot wel 35 graden. Ik ben het gewend want de afgelopen jaren, heb ik dit in Frankrijk en Spanje al meermalen meegemaakt.  Kwestie van veel water drinken gemixt met een snufje Himalaya-zout van de Jong uit Haarlem en uiteraard na het fietsen blijven drinken 🍺 om uitdroging in de nachtelijke uren te voorkomen.

Gisteren ben ik van 10.00 tot 16.30 uur (7,5 uur) onderweg geweest en heb ik een afstand afgelegd van 81 km. Dit is teruggerekend 10,8 km per uur gemiddeld. Leuke theorie die niet klopt want de daadwerkelijke gemiddelde snelheid was 18,5 km per uur en daar zit het nodige klimwerk in de laagste versnelling bij in. Bij 18,5 km per uur heb ik dus 4,5 uur effectief gefietst en dus de rest van de tijd (3 uur) aan sight seeing gedaan, gegeten, koffie gedronken en een beetje lopen lanterfanten. Kortom een lange afstand fietsen is niet moeilijk en voor iemand met een paar gezonde benen niet ver weg.

Morgen door naar Mittenwald.

Groet,

Mark

1. Ben de Blok:
    27 juni 2018
    Prachtige samenvatting Mark...op naar de Alpen jongen👊 😎🌄
  2. Ronald Brouwer:
    27 juni 2018
    Leuk verhaal weer Mark, je bent al dik over de helft. Je moet wel goed op de kaart kijken want Mittelwald is een aardig stukje terug, je kan beter naar Mittenwald gaan!