Praag dag 8 vrijdag 30 juni 2017

Bad Sooden Allendorf - Gerstungen

Via Eschwege, Treffurt, Creuzburg, Eisenach, Gerstungen, Obersuhl, Gerstungen

105 km (691 - 796 km ) 9.00 - 17.30

Motregen en later halfbewolkt

Vanochtend was het grimmig maar in de middag ondanks een straffe tegenwind toch goed fietsweer.

Ik had via Booking.com een kamer geboekt in hotel Zur Krone in Obersuhl en was na een dag tegenwind-fietsen toe aan een warme douche en een goed bed.

Bij aankomst om ca. halfvijf was het hotel potdicht. Op het raam was een A4tje geplakt met het verzoek om bij aankomst de hotelier te bellen.

Na een aantal belpogingen en een halfuur geduldig voor de deur van het hotel te hebben gewacht hield ik het voor gezien. Zur Krone mocht wat mij betreft die kroon in een donker hol steken. In Gerstungen was er een hotel die deze wereldfietser graag wilde ontvangen en dat met open armen, ha!

Veel restaurants waren er niet in Gerstungen en ik kon kiezen uit het nabijgelegen restaurant Die Drache of Freitag. In Die Drache was toen ik binnenstapte 1 persoon voor de bar aanwezig. Deze meneer had al flink wat drank achter de kiezen want toen ik vroeg of de keuken open was verwees hij me naar restaurant Freitag. Op dat moment kwam de eigenaar binnenlopen en hij raakte in verhitte discussie met zijn stamgast want ik kon in Die Drache natuurlijk ook eten. Alleen...de kok was even zijn  hond aan het uitlaten.

Ik dacht, ik kan best even wachten en bestelde een biertje van de tap. De tap was blijkbaar zo goed als leeg want ik zag dat het bier werd geschonken uit de fles in een glas die voor de vorm nog even onder tap werd gezet!

Na een kwartier wachten op mijn biertje, de kok en zijn hond heb ik er de brui aangegeven en 2 euro op de bar gelegd en 2 man verbouwereerd achtergelaten in die draak van een zaak. Daarna heb ik heerlijk gegeten bij Freitag.

Ik vermoed dat zowel de eigenaar van het hotel als het restaurant lang geleden hun interesse hebben verloren om er nog iets van te maken.

Morgen naar Meiningen op ca. 90 km afstand van Gerstunden. Ik ben even aan het rekenen of ik een rustdag ga inlassen.

Groet, Mark

1. Kersten:
    1 juli 2017
    Zo ga je niet met mensen om hou de moed er in Mark volgende keer beter
  2. Claire:
    3 juli 2017