Praag dag 7 donderdag 29 juni 2017

29 juni 2017 - Bad Sooden-Allendorf, Duitsland

Bad Karlshaven - Bad Sooden Allendorf

Via Oberweser, Hann Munden, Witzenhausen, Bad Sooden Allendorf

87 km (604 - 691) 9.15 - 16.30

Scheissewetter, de hele dag regen

Een beetje karakterontwikkeling kan geen kwaad. Sterker nog dit was een van mijn doelstellingen van deze tocht, jezelf harder en sterker maken zowel fysiek als lichamelijk.

Maar vanmiddag zag je door de regen mijn dikke tranen niet meer. Het was net zoals gisteren een kletsnatte tocht.

Het kwam weer met bakken uit de hemel en dat allemaal voor mij alleen, leek het.

"De weg laat je geen keuze. Je kunt niet terug en niet opzij. Je hoeft evenmin te hopen op de heuvels, goden of klavertjes. Je moet verder, zo simpel is het." (Dichter en schrijver Ilja Leonard Pfeijffer, de filosofie van de heuvel).

Mijn fiets was nat maar redelijk schoon gebleven. De laatste  paar kilometer echter werd ik getrakteerd op een doorgemodderd bospad. En weer zat alles onder de modder. In Bad Sooden Allendorf ben ik gestopt bij een pompstation om mijn fiets met een hoge drukreiniger schoon te spuiten. Jezelf ook een beetje reinigen met dit apparaat kan ik niemand aanbevelen. Gelukkig had ik pleisters bij me.

Soms vragen mensen mij waarom ik zo'n lange fietstocht maak, wat me bezielt? Tja, de sportieve prestatie, geen enkele verplichting hebben, even niets, rust en kijken waar je mogelijkheden liggen, je grenzen opzoeken? Na iedere tocht is in ieder geval mijn conclusie, dat je van fietsen op een of andere manier erg gelukkig wordt en mensen sterker zijn dat ze zichzelf voor mogelijk houden. En dat is toch een mooi gegeven.

Ik zit nu in het voormalig Oost-Duitsland en ook al heeft de hereniging in 1989 plaatsgevonden ben ik benieuwd of ik bv. nog een paar leuke Trabantjes ga spotten.

Wordt vervolgd.

Groet, Mark

1. Kersten:
    29 juni 2017
    mark ik hoop voor jou dat je morgen een beetje goed weer heb dat zou wel mooi zijn al die regen daar word je zo nat van
  2. Ben de Blok:
    29 juni 2017
    Regen of niet......je foto's zijn in iedergeval prachtig Mark...
    Het zal wel een keer beter worden....succes
  3. Jacqueline van der Wiel:
    29 juni 2017
    Karakter toon je zeker Mark! Je geeft niet op ondanks het scheisewetter. Eens zal de regen toch wel ophouden....
  4. Miryam:
    29 juni 2017
    Hey Mark, je verhalen zijn weer reuze leuk om te lezen. Ik kan mij helemaal vinden in de wijze spreuk van Pfeijffer!
    Veel (fiets)plezier nog de komende dagen!
  5. Alper:
    29 juni 2017
    Hey Mark. Dacht, laat ik je stalken via deze weg ;-) Leuke verhalen en zeer inspirerend. Vergeet onderweg niet even een kebab te nuttigen ;-)
  6. C. Kistemaker-Sijne:
    30 juni 2017
    Prachtige foto's. De volgende graag met een zonnetje. Liefs
  7. Claire:
    30 juni 2017
    Hi Markus.

Wat een pech met al die regen, niet bepaalt een lolletje. En je bent toch verstandig geworden om savonds lekker in hotelletjes te gaan overnachten En wat zal dat schelen met fietsen zeg- 8 kg. Maar t belangrijkste is dat je met of zonder regen heel gelukkig wordt van dat fietsen zoals je zelf schrijft.
    Mooie fotos
    Je bent helemaal op de zwart wit tour.
    Ik vind t knap wat je doet.
    Nog een paar km ....