Praag dag 15 vrijdag 7 juli 2017

Via Rokycany, Hradek, Strasice, Horovice

57 km (1.264 - 1.321 km)

12.15 - 16.30

Stormachtig

Het was stormachtig vandaag maar droog en er was een Westenwind met een snelheid van 65 km per uur.

Ik ben op mijn gemak naar Horovice gepeddeld als laatste stop voor Praag. Dat was richting Noord-Oost dus helemaal de wind in de rug had ik niet.

Da's maar goed ook want eerst niet op campings willen overnachten en dan ook nog de wind in de rug willen hebben! Ik leek wel een luxe paard.

Het moest eigenlijk allemaal wat Spartaanser en dat is uiteindelijk gelukt want de meeste fietspaden in Tsjechië zijn anders dan in Nederland slecht onderhouden en verkeren in beroerde staat. Ook stond er nauwelijks bewegwijzering. Het was vandaag een hobbelig avontuur en aanslag op knieën, rug en nek.

Maar de route was veelzijdig en groen. Met regelmaat kwam ik door dorpjes en gehuchten met niet meer dan een paar huizen. Voorzieningen waren er vrijwel niet. Een keer ben ik gestopt voor een koffie en zonder deze versnapering na een halfuur doorgefietst omdat de bediening het te druk had en me steeds over het hoofd leek te zien.

Ik zit nu in Horovice in een fijn hotel en ga me opmaken voor de Grande Finale morgen. Praag ik kom eraan, leg de rode loper uit en zorg voor een ontvangstcommittee. Zou het dan toch een keer gebeuren?

Groet, Mark

1. Jan:
    7 juli 2017
    Hey Mark,

Goed gedaan tot nu!!
    Wens je een mooi onthaal in Praag!! Veel plezier, zet hem op de laatste meters!!

Groeten,
    Jan
  2. Carry:
    Volgend jaar in Rome zeer zeker Mark ... ! veel plezier in Praag
  3. C. Kistemaker-Sijne:
    8 juli 2017
    Lieverd je bent er bijna.........
  4. Kersten:
    8 juli 2017
    Nog eventjes en je hebt het gehaald super
  5. Peter:
    Buurman,

Geef even aan waar je Praag binnen rijdt.

Groet Buurman
  6. Paula Wijgerde:
    8 juli 2017
    Ik wilde net het nummer van Stichting Korrelatie doorgeven maar nu ik lees dat je Praag binnen handbereik hebt laat ik dat nog even. Mark, grote stoere sportieveling, voorbeeld voor de mensheid, well done!!!