Praag dag 16 zaterdag 8 juli 2017

Via Lochovice, Revnice, Dobrichovice, Cernosice, Komorany, Praag

72 km (1.321 - 1.393 km)

10.10 - 16.10

Mooi weer, zonnig 27 graden

Het zit er op, ik ben in Praag aangekomen! Het is weer gelukt.

Ik heb gemiddeld 87 km per dag met 19,8 km per uur gefietst!

Het was een mooie rustige route langs slaperige dorpjes, over bospaden, karrenspoor en grindpad maar ook over autoluwe wegen met strak asfalt.

Omdat de route voornamelijk langs de oevers van de Rijn, Werra, Main, Ohre en Moldau liep hoefde er tot het Fichtelgebergte nauwelijks geklommen te worden.

Inmiddels geheel volgens traditie waren de weersomstandigheden in de eerste week met veel regen niet om naar huis te schrijven. In de tweede week werd dit met voldoende zonne uren ruimschoots goedgemaakt.

Ik had de wind vrijwel altijd in de rug en heb me geen zorgen hoeven maken over blaffers, die zijn onder water gebleven.

Ook is m'n Jan Janssen mij ondanks de problemen met het schakelmechanisme me tot de laatste kilometer trouw gebleven.

Kortom, een mooie rit met een prachtige afsluiting in Praag.

Iedereen enorm bedankt voor jullie reacties op mijn blog!

Volgend jaar naar Rome?

Groet, Mark

1. Jacqueline van der Wiel:
    8 juli 2017
    Topper! Je hebt het weer volbracht, supergoed van je Geniet van je rust en het mooie Praag! Ook weer goeie reis naar huis. Groeten uit een bloedheet Italia!
  2. Paula Wijgerde:
    8 juli 2017
    Hiep Hoi ! Je bent nu een HH; Haarlemse Held!
    Rust lekker uit in Praag en geniet van LOPEN !
  3. Jan:
    Goed gedaan Mark,

Groeten uit Padua, Italië, 38graden en 96% vochtig... :-)

Jan en Jacq
  4. Kersten:
    8 juli 2017
    Gefeliciteerd je hebt het gered een hele onderneming
  5. Klaas en Liesbeth:
    8 juli 2017
    Mark, we hebben je reis gevolgd en we feliciteren je! Geniet van Praag, wij waren er eerder en het is er prachtig. Klaas en Liesbeth
  6. Ben de Blok:
    8 juli 2017
    Mooi om te lezen dat alles weer goed is gegaan...
    Weer iets moois om op terug te kijken

Volgend jaar Rome! Moet je doen Mark.......vooral vanuit Garmisch.P naar Verona is een goed onderhouden route met voldoende campings, winkels en veilige fietswegen.
  7. Ton:
    8 juli 2017
    Gefeliciteerd topper. Ik ben trots op je
  8. Carry:
    9 juli 2017
    Hey broerlief!
    Wat fantastisch dat het weer gelukt is. Ik neem mijn petje voor je af.,
    Absoluut volgend jaar Rome, wij wachten met open armen op je. Bravissimo e complimenti ! Un abbraccio da Carry e raissa
  9. Anne:
    9 juli 2017
    Whow!!! Goed gedaan Marc! Trots op jou!!! Ga je verhalen weer missen. Goede reis naar huis. Liefs van ons.
  10. Claire:
    10 juli 2017
    Je hebt 't 'm weer geflikt Buurman! Top! Respect, gelukkig de tweede week lekkerder weer. Begrijp dat je teleurgesteld bent dat er niemand je op stond te wachten op de rode loper Als deze reis voor jou maar een feestje was, want daar draait t allemaal om. . Morgen mag je weer naar de film