Oman 2014

20 oktober 2014

Beste familie en vrienden,

We zijn gisteren veilig teruggekomen uit het Midden-Oosten. We zijn moe maar voldaan en kijken terug op een hele mooie week in Oman.

Oman is een land vol mysterie en relatief onbekend. Onze eerste associatie was zand, een hele woestijn vol. Wij wisten vaag dat Marco Polo er was geweest. Een land dat recent nog uitgebreid in het nieuws was. Er zou onrust zijn en prompt ging Koningin Beatrix er dineren bij de Sultan. Wij gingen er ook kijken en werden met open armen door de bevolking ontvangen.

Oman heeft volledig aan onze verwachtingen voldaan en is een prachtige bestemming waar ik mijn 50ste verjaardag heb mogen vieren.

We hebben een city trip in Muscat gemaakt, schildpadden zien broeden aan de kust in Ras al Jinz, gehiked in een prachtige kloof Wadi Bani Khalid, overnacht aan zee in Ras al Hadd, bij Bedoeinen verbleven midden in de woestijn in Wahiba sands, dolfijnen gespot in de Golf van Oman en enkele Souks bezocht.

Voor de liefhebber is voor een impressie van dit prachtige land een foto album bijgevoegd.

Groet,
Mark

1. Ton:
    20 oktober 2014
    Alweer een hele mooie vakantie zo te zien. Waren jullie de enige 4 toeristen in Oman??
  2. Jan:
    22 oktober 2014
    Ziet er gaaf uit..!! Zijn er nog meer foto's van Petra met hoofddoek...!! :-)