Mijn eerste stempel, voetjebal en bier & bitterballen

28 juni 2014 - Haarlem, Nederland

Ik vertrek op zaterdag 5 juli vanuit Haarlem en had een eerste overnachting gepland in het Albert Schweitzer ziekenhuis in Zwijndrecht omdat dit ziekenhuis kosteloos kamers 'verhuurd' aan pelgrims. Maar Albert heeft tot op heden nog niets van zich laten horen. Tegelijkertijd ben ik uitgenodigd door een collega van me in Oudenbosch, niet ver van de Santiagoroute vandaan.

In Hotel pension Oudenbosch heb ik de slaapbank op zolder tot mijn beschikking, voetbal NL-Costa Rica op groot scherm, bier & bitterballen en 's ochtend een continental breakfast zo is mij beloofd!

Dus niks Zwijndrecht maar Oudenbosch. Ruud en family vast mijn hartelijke dank voor jullie gastvrijheid!

Vanochtend heb ik alvast mijn eerste stempel gehaald in het Rosenstock-Huessy Huis in Haarlem. Het Rosenstock-Huessy Huis, voorheen Sint Jacobs Godshuis, was een bekende pleister- en verzamelplaats van pelgrims naar Santiago de Compostela in noordwest Spanje. Op deze plek begint de Sint Jacobs fietsroute. Zie foto's.

In de patio buiten onder een kop koffie heb ik enkele bruikbare tips gehad van ervaren reizigers en verschillende fietsers ontmoet. Mooi, nog geen meter gefietst en toch al nieuwe vrienden gemaakt.

Wordt vervolgd.

Gr Mark

1. Ron Kistemaker:
    28 juni 2014
    Zo broertje, nu ga je volgende week toch echt van start. Denk er aan elke km is er 1 en vele bij elkaar opgeteld is je bestemming. Veel succes, waai lekker uit en kom heelhuids terug. Je broer Ron.
  2. Claire:
    28 juni 2014
    Nu nog wel effe goed uitrusten buurman voordat de grote reis gaat beginnen. En leuk zo'n overnachting in het zkh van zwijndrecht . Gaat t al wat beter met je nek en rug?
    Ik hoop t wel voor je. We zwaaien je uit zaterdag.
    Ps: stuur peter ook je blog. Hij wist niets van je blog
    Grtjs vanuit een overheerlijk dolca vita in Italie.
    De buurtjes
  3. Carry:
    29 juni 2014
    Fratello mio, fatti guidare e porta la pace con te durante il tuo tragitto ... noi ti penseremo. Buon viaggio!
  4. Mark Kistemaker:
    29 juni 2014
    Carry, mia sorella grazie!

Arrivederci,

Mark
  5. Ron Kistemaker:
    29 juni 2014
    Effe in het NL kan ik het ook volgen broer en zus? Eet wel spaghetti maar spreek geen woord Italiaans.
  6. Mark Kistemaker:
    30 juni 2014
    Hierbij de vrije vertaling :)
    "Carry, mia sorella grazie! Io a prendere facilmente, non ho mai cinque settimane. Non ho fretta, ci teniamo in contatto. Saluti a Toni e Raissa"

"Carry, mijn zus. Dank. Ik zal het rustig aan doen, ik heb vijf weken. Ik heb geen haast, we houden contact. Groetjes aan Toni en Raissa".
  7. Koert:
    1 juli 2014
    Beste collega... en stiekum ook wel vriend hoor.. Ik zal het allemaal volgen wat je gaat doen en waar je blijft rondhangen. En 1 tip: denk gewoon iedere rit aan een lekkere verse malse T-bone steak die voor je klaarligt op een hete spaanse houtskool BBQ gegrilled in Santiago de Compostela en je bent veel fitter en sneller die fietsdag.. :-)
  8. Ben de Blok:
    2 juli 2014
    Hoi Mark, ik ben de buurman van Ton (je broer)
    Vind het erg leuk dat ik je kan volgen op deze reis
    Wens je heel succes en veilige kilometers

Groetjes Ben de Blok
  9. Mark Kistemaker:
    2 juli 2014
    Beste Ben,

Dank! Ik zal de blog zo goed mogelijk bijhouden. Dit zal mede afhankelijk zijn van de beschikbaarheid van Wifi.

Gr Mark
  10. C. Kistemaker-Sijne:
    3 juli 2014
    Lieve Schat, Het gaat beginnen. Doe voorzichtig en geniet. Ik hou van je...Mam
  11. Danielle:
    4 juli 2014
    beste mark,

nog een nachtje slapen en het is zover, eindelijk de lang gekoesterde fiets reis naar santiago.
    Veel plezier en doe het voorzichtig aan !

groeten danielle
  12. Berry&Karin:
    Hi Mark,
    We hebben je net uitgezwaaid. Blij dat we je nog hebben gezien! Volledig gepakt en gezakt. De fiets was niet te tillen! Nog even terug voor de handschoenen
  13. Berry&Karin:
    Hi Mark,
    We hebben je net uitgezwaaid. Blij dat we je nog hebben gezien. De fiets was niet te tillen! Nog even terug voor de handschoenen
  14. Berry&Karin:
    5 juli 2014
    Hmm de blog kan blijkbaar geen reacties met emoticons aan... Dan maar de boodschap afronden zonder smilies...:
    Het avontuur is nu echt begonnen. Wij wensen je heel veel plezier en mooie ervaringen! Lekkere regenbui nu trouwens....
  15. Jan:
    6 juli 2014
    Hi Mark,

Net als het Nederlands Elftal dat Wereldkampioen gaat worden, fiets jij in een flow naar Santiago de Compostela.

Groet,

Jan
  16. Ruud Honkoop:
    6 juli 2014
    he mark

inkomst gisteren in oudenbosch was fantastisch 20 man die in de straat stonden te wachten

daarna penalties bij nederland costa rica 20 man visitie en laat naar bed maar vanochtend met continental breakfast weer op pad gegaan richting belgie

respect !!

gr ruud marjon cas sjoerd en roos honkoop
  17. Erik Anders:
    7 juli 2014
    Beste Mark,

Ontzettend veel plezier met je reis! Maak er een mooi avontuur van!

Hartelijke groeten,

Erik