8-7 dag 21 Maureillas las Illas - Arles sur Tech 2 uur 10 en 35 km

8 juli 2016 - Arles-sur-Tech, Frankrijk

Vanochtend had ik gepland om bijtijds naar Gerona in Spanje te vertrekken maar het had vannacht fors geregend en ik had mijn fietskleren met goede bedoelingen in een boom gehangen om ze een beetje te laten uitwaaien.

Mijn tent had op een 'grasveldje' gestaan wat meer leek op een modderpoel dan op een kampeerplek. Alles was natuurlijk door en door nat of zat onder de modder.

Maar goed een beetje fietser laat zich niet kennen dus had ik alles zo goed en zo kwaad als het kon ingepakt en mijn natte kleren op mijn fiets vastgemaakt om ze volgens de Ben Blokmethode te laten drogen tijdens het fietsen. Dit bleek nogal komisch te zijn want onderweg bleven mensen naar me staan kijken of werd ik heimelijk nagewezen.

Onderweg naar Gerona begon mijn fietsnavigatie spastische trekjes te vertonen en werd ik alle kanten opgestuurd behalve de goede en toen ik op goed gevoel na een uur omrijden mijn weg had gevonden en ik op het punt stond om toch wel vermoeid na bijna drie weken de Col de Arles te beklimmen begon het te onweren.

Op dat moment dacht ik, nu kappen Kist want je moet nog ruim 700 km naar La Chaussee.

Het zal niemand verbazen, momenteel zit ik na slechts 35 km gefietst te hebben in een eenvoudig maar alleraardigst hotelletje Les Glycines in Arles-sur-Tech net voor de Spaanse grens. Ik heb een douche, een echt bed en mijn vuile was wordt gedaan. Wat kan een mens toch blij zijn met wat basisvoorzieningen!

Mijn plannen heb ik bijgesteld. Morgen blijf ik nog een dag in
Arles-sur-Tech en ga ik zonder bagage een klim aan van 25 km naar de Spaanse grens bij Coustouges.

Ik wil hoe dan ook naar Spanje. Zodra ik letterlijk een voet over de grens heb gezet draai ik om en fiets ik terug naar mijn hotel om daar te genieten van een welverdiende lunch en verder uit te rusten. Vanaf zondag ga ik dan weer richting Perpignan om via de 'Voie de deux Mers' in ongeveer een week naar La Chaussee te fietsen.

Groet,
Mark

1. Peter:
    8 juli 2016
    Marco,

Balen dat het weer je plannen door de war gooit. Morgen inderdaad even naar Spanje en dan hup naar jullie huis in Frankrijk.

Wij gaan morgen zeer vroeg (2.30 uur) met taxi naar Schiphol voor 2 weken genieten in Griekenland.

Probeerde je nog te volgen maar hangt van WiFi af.

Succes morgen richting Spanje.

De buurman
  2. Anne:
    9 juli 2016
    Mark! Wat een goede beslissingen kan jij nemen zeg! Het moet wel leuk blijven allemaal. Diepe buiging en respect wat je tot nu toe hebt bereikt. Het is tenslotte ook je vakantie toch? Spanje ff aantikken en dan weer terug. Succes.
    Liefs Marc en Anne