7-7 dag 20 Durban Corbieres - Maureillas las Illas 6 uur 36 en 100 km

7 juli 2016 - Maureillas-las-Illas, Frankrijk

Zo, ik zit net tegen de Spaanse grens aan!

Vandaag heb ik weer in de hitte behoorlijk moeten klimmen en begint de pap na 2.037 km in 20 dagen een beetje op te raken.

Ik heb besloten om Gerona in Noord-Spanje voor deze fietstocht als voorlopig eindpunt aan te houden. Daarmee volg ik het advies op van Benjamins, de bedenker en schrijver van deze route.

Volgens Benjamins is de route van Gerona naar Barcelona veelal onverhard of toch weer een drukke weg, kortom het is niets en niet de moeite.

Maar ik heb nog zeker een week en ga proberen om vanuit Gerona naar ons huis in La Chaussee te fietsen en dat is ook nog eens 800 km op de pedalen. Volgens mijn collega Ruud zou ik zo'n 3.000 km gaan fietsen dus dan ga ik dat maar proberen te benaderen.

Morgen krijg ik weer een forse klim van 10 km naar de Frans-Spaanse grens voor de kiezen met vervolgens een daling van 13 km waarvan ik nu weet dat ik op de terugweg 13 km mag klimmen en 10 km dalen.

Op dit moment zit ik gezellig met 30 Fransen naar de wedstrijd Frankrijk-Duitsland te kijken en gaat het er lekker vel aan toe. Ik ben voor Duitsers maar dat hou ik vanavond maar voor me.

Groet,
Mark

1. Ruud Honkoop:
    7 juli 2016
    hoe kan dat nu dat je voor Duitsland bent; ze hebben maar 70% balbezit. En dan ook nog denken dat ze kunnen handballen in het strafschop gebied !

greetings from Holland

gr ruud
  2. Peter:
    8 juli 2016
    Viva la France. Verstandig om naar jullie huis te rijden, moet lukken. Maar eerst de klim van 10 kilometer en dan de klim van 13 kilometer.
    Zo te lezen heb je er nog steeds plezier in en daar gaat het om.

Succes de laatste week.

Groeten Peter.