22-6 dag 5 Furfooz - Cugnon / Morthehan 5 uur 26 en 79,8 km

22 juni 2016 - Bertrix, België

De rit door Wallonië vandaag viel me vies tegen. Volgens de boekjes zou de route door de Belgische Ardennen meevallen maar het vele klimwerk met hellingen van ca. 8% met volle bepakking kwam net even te vroeg. Ik had daar pas later in Midden-Frankrijk op gerekend. Verkeerd gerekend dus!

Tel daarbij op een parcours met zo nu en dan modderige bospaden en steenslag en dan begrijp je waarom ik niet boven een gemiddelde van 15 km per uur ben uitgekomen.

Vanmiddag heb ik voor het eerst m'n Dazzer moeten gebruiken. Niet leuk voor honden en hun bezitters maar dit  apparaatje van Amerikaanse makelij produceert een ultrasoon (hoog) geluid waar de meeste honden niet tegen kunnen en letterlijk met de staart tussen de benen afdruipen.

Een nogal agressief uitziende Boxer die vanmiddag in een dorpje net voor het nemen van een helling blaffend op me af kwam rennen was schijnbaar stokdoof en niet erg gevoelig voor mijn Dazzer maar gelukkig greep de eigenaar op tijd in.

Ik sta nu op een camping Les Ochay in Cugnon - Morthehan. Het is 'lekker druk' hier want ik sta op deze immense camping vrijwel alleen. Er is hier geen hond te bekennen en dat is voor mij maar goed ook. Het is volgens de Nederlandse eigenaren Erik en Danielle  tussenseizoen, de vakanties zijn nog niet begonnen en we zitten op een doordeweekse dag. Muggen zijn weer wel goed vertegenwoordigd.

Erik en Danielle hebben me uitgenodigd om vanavond met de hele camping de wedstrijd België tegen Zweden te kijken en dat onder het genot van een paar ijskoude Jupiler.

Morgen ga ik toch echt proberen om in Frankrijk te komen en dat gaat volgens ingewijden wel lukken maar dan niet zonder slag of stoot...klimmen geblazen dus!

Groet,
Mark

1. Berry&Karin:
    He Mark,
    Volgens mij schiet je toch best aardig op!
    Je ziet er in elk geval goed uit.
    Succes en plezier verder!
    PS zitten er wel batterijen in de dazer?
  2. C. Kistemaker-Sijne:
    23 juni 2016
    Lieverd wat zie je er uit. Grijze duif. Je lijkt hoe langer hoe meer op je vader. Compliment hoor! Kan merken dat het zwaar is maar toch niet zo als naar Spanje. Je hebt natuurlijk ook al ervaring. Ik vind dat je bij thuiskomst eens moet gaan denken over een boek schrijven . Volgens mij heb je talent. Ik hou van je en denk aan je. Moeders
  3. Jan:
    Hi Mark,

Je wilt in dat gedeelte van Belgie niet dood gevonden worden.

Op de Dazzer ook een knopje met on/off !!

Maar even doorbijten en straks het goede franse leven.

Succes Jan