21-6 dag 4 Neerlinter - Furfooz 7 uur en 118 km

21 juni 2016 - Dinant, België

Hoera, vandaag is het de eerste dag van de zomer en tevens de langste dag met 16 uur en 48 minuten licht!

Ondanks dit heugelijke feit had ik toch flink wat tegenwind vandaag en zo nu en dan motregen. Maar vanaf morgen wordt het beter is mij verteld en verlang ik waarschijnlijk na een paar dagen zon weer naar wat afkoeling.

De route vandaag bestond uit een lang stuk fietsen over een voormalig spoor (geasfalteerd) van Hoegaarden naar Namen en een mooi fietspad langs de Belgische Maas tussen Namen en Dinant. Op deze route heb ik zo'n beetje alles mogen fietsen; asfalt, gravel, kinderkopjes en een mix daarvan.

M'n trouwe Jan Janssen werkt nog prima inclusief alles dat van mij. Ik heb 2 dagen geleden net voor Eindhoven op een ietwat ongelukkige manier met afstappen mijn enkel verzwikt en die was pijnlijk en paarsig blauw maar dat heb ik er de afgelopen redelijk kunnen uitfietsen.

Zoals je merkt schrijf ik weinig over ontmoetingen met andere fietsers. Dit is dan ook de groenste route maar ook de stilste. In juli verwacht ik meer mensen tegen te komen.

Momenteel verblijf ik in Furfooz en morgen probeer ik weer een kleine 100 km te fietsen.

Wordt vervolgd.

Groet,
Mark

1. Birgit:
    22 juni 2016
    Hi Mark,

De zon gaat weer schijnen! Geniet vooral van alles wat je tegenkomt en ain't no mountain high enough!

Groet,
    Birgit
  2. Claire:
    22 juni 2016
    Balen van je verstuikte voet, gelukkig gaat t alweer beter en gaat de zon schijnen. Want fietsen in de regen ljjkt me echt waardeloos.
    Enjoy...,...
    Grtjs Claire.