23-6 dag 6 Cugnon / Morthehan - Sivry sur Meuse (F) 5 uur 42 en 82,8 km

23 juni 2016 - Sivry-sur-Meuse, Frankrijk

Hoera, ik ben in Frankrijk en dat hebben ze geweten ook in het Franse grensplaatsje Villers-devant-Orval. Ik riep bij de grensovergang misschien iets te enthousiast 'Je suis en France' en dat werd door een aantal aanwezige Fransen met gejuich en bon courage beantwoord.

Het was met meer dan 30 graden, een strakblauwe lucht en weinig wind snoeiheet vandaag.

Tijdens de talloze beklimmingen was er nauwelijks schaduw en heb ik een aantal keer bij Franse gezinnen aan de deur ietwat vrijpostig gevraagd om een bidonnetje of twee water maar dan wel ijskoud en met een schijfje citroen er in. Bij niemand was dit een probleem, alleen de citroen ontbrak steeds weer.

Vandaag heb ik weer mijn Dazzer tevoorschijn gehaald. Heel plotseling dook er in een tuin van achter een struik een schim op van een hond en was ik er vliegensvlug bij.

Deze hond bleek echter geen koelbloedige killer te zijn op jacht naar fietserskuiten maar een automatische grasmaaier...deuh. Sloeg de hitte dan vanmiddag echt zo hard toe en zag ik niet alles meer zuiver? Een schrale troost was dat deze grasmaaier van het merk Honda was!

Ik zit nu op mooie een camping in Sivry en ga zo me tentje opzetten, een koude douche nemen, mijn fietserskleren uitwassen en een heerlijk potje Cassolette op het vuur zetten.

Met de groeten aan Jopie :).

Later!

Groet,
Mark

1. René Visser:
    Prachtige verhalen, Mark. Zet hem op en veel plezier. Groet, Hester en Rene
  2. Fred:
    Bonsoir Mark,
    Mooi dat je in Frankrijk bent! Heel leuk om je verslagen weer te lezen!
    Zet 'm op en bon voyage!!
    Groeten Fred
  3. Ton:
    23 juni 2016
    Goed blijven drinken lijkt mij zeer verstandig. Een beetje minder met de temperatuur mag ook hier wel.
  4. Ben de Blok:
    23 juni 2016
    Heejjj die Mark.....mooi dat je goed weer hebt...je gaat als een speer zo te zien...veel succes....erg leuk je verhalen te lezen
    Grt Ben
  5. Ruud Honkoop:
    he markus

alles goed door ; morgenochtend lekker croisantje en dan weer calorieen verbranden
    zouden vandaag met de gehele sales club gaan zeilen maar code oranje gooide roet in het eten

hou je haaks

gr ruud
  6. Peter:
    Ola Marcos,
    heerlijk om met mooi weer te fietsen, beter dan in de regen. Het gaat een onderwerp op je trip worden "dazzer en honden". Maar goed dat je niet langs de kust fietst, zeehonden zijn nog veel agressiever en die hebben geen last van een dazzer. veel te veel vet op het lijf. De heuveltjes die je nu beklimpt zijn wel goede trainingen voor het echte werk later tijdens je reis. Hier alles rustig, net alleen naar de film geweest. Independence day 2, was aardig maar niet spectaculair. succes verder met je reis naar Barcelona.
    Saludos y hasta pronto
    Pedro.
  7. Carry:
    23 juni 2016
    Vive mon frere, je suis très content pour toi.
  8. Anne:
    24 juni 2016
    Hai Mark!
    Wat leuk om je verhalen te lezen en je foto's te zien! Succes verder. We blijven je volgen. Lieve groet Marc en Anne
  9. Faiza:
    24 juni 2016
    Heey Mark,

Je vordert snel!
    Zorg goed voor jezelf en laat je niet gek maken door (dol)enthousiaste honden.
    Ps. Foto's zijn echt prachtig!

Groetjes Faiza