13-7 Chartres - Cloyes sur le Loir 4,31 uur en 68,5 km

13 juli 2014 - Cloyes-sur-le-Loir, Frankrijk

Vandaag zat ik in de Loire streek, een glooiende gebied met veel akkerbouw afgewisseld door dorpen met kleine rivieren en de meest prachtige kastelen.

Net voor mijn vertrek van de camping in Chartres vanochtend ontmoette ik een Zwitser. Ik wist dat ik vandaag of morgen zo'n een type zou tegenkomen.

Ulrich Zweifel een man van in de 60 was op de fiets vanuit Zurich naar Chartres gefietst om daar in een klooster een week tot rust en bezinning te komen. In die week zou hij ondermeer gaan 'tanzen, singen und farben'.

Ik vertelde Ulrich met trots dat ik voor een bedrijf werk die dit soort zaken het hele jaar door organiseert en ik recent nog een paar mooie schilderijen had gefabriceerd in Die Kunsthalle in Amsterdam en dat met al mijn collega's onder werktijd. Ulrich kon zijn oren niet geloven want in Zwitserland moest je daar vrij voor nemen of op fietsvakantie gaan.

Vanaf de camping in Chartres heb ik Ulrich nog even succes gewenst en uitgezwaaid.

De afstand vandaag was relatief kort omdat ik noodgedwongen door onweer en fikse buien eerder moest stoppen.

Morgen Clos sur le Loir-?