12-7 Andeville - Chartres 8,26 uur en 131,2 km

13 juli 2014 - Chartres, Frankrijk

Veel Fransen hebben op de route veel sympathie met volbepakte fietsreizigers en wensen me regelmatig bon courage. Bij een bakker kreeg ik vandaag zelfs spontaan een hand van een stokoude man die me goede reis wenste!

Vandaag ben ik tijdens een koffiestop in Orgerus 2 fietsers tegengekomen die op racefietsen gemaakt van ultralicht carbon materiaal en met een minimale hoeveelheid bagage afgelopen woensdag waren vertrokken uit Assen en onderweg waren naar Bordeaux waar ze over een dag of 3 verwachtten te kunnen binnenrijden!

Vandaag schoot het volgens de heren niet echt op want ze hadden slechts 100 km gefietst terwijl ze op een gemiddelde zaten van 200 km per dag!

Toen de een iets te enthousiast opmerkte dat het fantastisch moest zijn om alleen te reizen wist ik dat het niet helemaal snor zaten tussen die twee wat werd bevestigd door het feit dat ze apart van elkaar vertrokken.

Veel zien van de omgeving is niet aan deze mannen besteed. Maar zo kan het blijkbaar ook.

Het was vandaag halfbewolkt en dat is voor het fietsen van een lange afstand een ideaal weerstype.

1. Danielle:
    14 juli 2014
    Hi Mark,
    Zo te lezen gaat het nu erg goed. Geniet ervan doen wij hier ook :-)
    groeten,
    Danielle
  2. Ton:
    14 juli 2014
    Ik vind het nogal aardig gaan.
    Hou vol, het betere weer komt eraan :)
    Ton