12-7 dag 24 Carcassonne - Toulouse 7 uur 21 en 121 km

12 juli 2016 - Toulouse, Frankrijk

De weg vandaag langs het kanaal de Saone van het prachtige Carcassonne naar Toulouse bestond uit de eerste 65 km afwisselend uit gravel of smal pad waarbij de gaten waren opgevuld met een bak stenen. Ook moest ik regelmatig om omhooggekomen boomstronken heen laveren die dwars over het pad liepen.

Het tweede deel van de route was geasfalteerd maar ook op dit traject probeerden dorstige bomen met hun tentakels het kanaal te halen waarbij de weg hier en daar werd opgetild.

Dit hele traject was erg mooi maar ook zeer vermoeiend en een aanslag op mijn fiets en mijn ik.

Vanmiddag begon het ook nog hard te regenen en was ik er wel even klaar mee, was ik maar bij moeders thuisgebleven! Ik dacht, ik pak in Toulouse een hotel maar toen ik bij het Ibis hotel voor de deur stond moest ik € 98,00 betalen en daarom sta ik nu op een camping.

Vanmiddag heb ik een auto uit de lucht zien vallen zo het maaiveld in (foto). Waar die zo vandaan kwam, ik zou het echt niet weten.

Daarnaast kwam ik nog mensen van de NOS tegen maar niet voor mij maar voor de Tour die door Castelnaudary kwam. Werkelijk de hele stad werd hiervoor met rood-witte linten afgezet en van hooibalen voorzien voor het in 5 minuten voorbij zien sjezen van het peloton gevolgd door de Tourcaravan. Omdat dit spektakel pas over 1,5 uur zou gaan plaatsvinden, heb ik daar niet op gewacht en ben doorgefietst.

Morgen te beginnen met lichte buien door naar Agen en die weg zal niet veel anders zijn dan vandaag.

Groet,
Mark

1. Marjan:
    12 juli 2016
    Zware dagen, Mark! Pff, je doorzettingsvermogen wordt aardig op de proef gesteld zo.
    Respect hoor! Doe het je nog niet na.
    Succes! Houd de moed erin. Tel de dagen af!
    Marjan xx
  2. Karin:
    13 juli 2016
    Beste Mark,
    Tijd voor wat inspiratie:
    Laat de teleurstellingen van vandaag geen schaduw werpen over je dromen voor morgen.
  3. Rene:
    13 juli 2016
    Topper. Geniet er maar van.

Groet,
    Hester en Rene