11-7 dag 23 La Palme - Carcassonne 8 uur 38 en 127 km

11 juli 2016 - Carcassonne, Frankrijk

De Fransen hebben het voetbalspelletje gisteren niet kunnen winnen van de Portugezen dus iedereen op de camping droop na meerdere 'Merdes' stilletjes af en ik kon bijtijds slapen.

Het was windstil en ik had mijn tentje niet vastgezet met haringen omdat de ondergrond keihard was en ik geen rubberen-camping-hamer bij me had.

Vanochtend stond mijn tent door de harde westenwind helemaal scheef en werd die niet van de camping geblazen alleen maar omdat ik er met mijn gewicht nog in lag. Het opvouwen van de tent was een hele heisa en het was maar goed ook dat iedereen vanochtend om zeven uur nog lag te pitten want het inpakken van mijn tent zal zeker een hoog komisch gehalte hebben gehad.

Ruim 8,5 uur aan fietskilometers heb ik moeten zwoegen om in Carcassonne te komen. Ik had de godganse dag pal wind tegen en een groot deel van de dag langs het kanaal over gravel moeten fietsen waarbij ik ook nog om aan de overkant te komen met de fiets aan de hand met gevaar voor eigen leven over een spoorbrug ben gelopen.

Vanochtend had ik mijn fietsnavigatie ingesteld op Carcassonne en met slechts 73 kilometer viel me de afstand reuze mee. Maar eenmaal onderweg stuurde mijn navi me over een zeer drukke hoofdweg en dat werd me met al dat langsscheurende vrachtverkeer zo link dat ik ben omgedraaid. Ook had ik geen zin om continue over gravel te fietsen dus heel rigoureus heb ik toen het profiel van mijn navigatie aangepast met 'hoofdwegen en ongeasfalteerd' op uit.

Het gevolg was dat ik over prachtige geasfalteerde landweggetjes ben gestuurd maar met als resultaat een omweg van ruim 50 km.

Maar kop op, morgen door naar Toulouse en dan weer als vanouds langs het kanaal en over gravel.

Groet,
Mark Bikkel

1. Pien:
    11 juli 2016
    He bikkel, wat goed dat jij nog in die tent lag haha! Goed dat je voor de mooie weggetje heb gekozen niet alleen voor de veiligheid maar je kunt veel meer genieten van de dingen om je heen! Wat jammer dat je Ed en puck niet hebt getroffen in narbonne! Op naar Toulouse en je bent bijna weer bij de 3 meiden want die zullen je wel heel erg gemist hebben! pien
  2. Peter:
    13 juli 2016
    Marco's
    Het einde is in zicht, nog een paar dagen en dan ben je weer bij je 3 meiden. This weer een mooie reis geweest met mooie, leuke, natte, enge, heerlijk, vermoeiende, steile en gevaarlijke herinneringen. Deze pakken ze nooit meer van je af. Heel veel respect kerel.
    Over 2 weken weer samen naar de film

Groeten Peter.