Dag 20 Zamora

Halfbewolkt 37 graden Z45

Gefietst vandaag: 0 km

Totaal gefietst: 1.472 km

Tot Santiago: 412 km

Ook Zamora is zeker een keer een bezoek waard met z’n oude centrum, prachtige pleinen, historische gebouwen en vele eetgelegenheden waar je heerlijke tapas kunt eten en goeie wijnen kunt drinken. Zamora ligt in een wijngebied! Het eten en drinken in Spanje is in vergelijking met Nederland een stuk goedkoper.

Op de Zilverroute kun je dus prima tijdens een road trip in het minder warme naseizoen deze prachtige steden aan elkaar rijgen Merida - Caceres - Salamanca - Zamora. Dus geen vervelende  langdurige wachttijden in een tent voor de vertrekhal van een zekere luchthaven maar in de automobiel stappen en op je gemak naar het zuiden rijden.

Ik kan zo een reisbureau beginnen, bv. ‘Marko Prima Tours’ of iets in die richting. Suggesties?

In de buurt van de route naar mijn volgende bestemming woedt een flinke bosbrand in het gebied Sierra de la Culebra. Er is al meer dan 8.500 hectare natuurschoon in de as gelegd. Velen spreken al over de grootste natuurbrand van de eeuw. Er worden voorbereidingen getroffen om bewoners in de directe omgeving van de brandhaard te evacueren.

Ik heb contact gehad met het hotel in het nabijgelegen Camarzana de Tera maar de brand is op veilige afstand. Ik kan de oorspronkelijke route dus aanhouden.

1. Nicole:
    17 juni 2022
    Klinkt inderdaad de moeite waard om die steden te bezoeken. Jij kan zeker een reisorganisatie beginnen. Inmiddels ben je bijna overal geweest. Heftig die bosbrand. Doe je wel voorzichtig! Ik ga straks naar Schiphol. Weekje Kefalonia, Griekenland. Hoop dat ik het vliegtuig haal. Jij veel succes verder en veel plezier. Geniet van alle mooie plekken.
  2. Peter:
    18 juni 2022
    Hé buurman,
    Wij zijn de eerste die een reis bij je boeken. Lekker hè even een dagje relaxen. Morgen start de laatste week van je trip, geniet ervan.
    Succes verder met el viaje por españa