Dag 19 Salamanca - Zamora

Halfbewolkt 34 graden Z40

Gefietst vandaag: 67 km

Totaal gefietst: 1.472 km

Tot Santiago: 412

Salamanca is een bijzonder prettige stad! Tot nu toe is dit naast Merida en Caceres zonder meer een van mijn favoriete steden op deze trip door de mediterraanse sfeer, het Spaanse eten en de oude historische stad. Ik was daarom van plan om nog een extra dag op deze plek te blijven en dan morgen, vrijdag de 17de, door te fietsen naar Zamora op 67 km afstand.

Maar dat feest ging niet door want in Zamora waren alle hotels, hostals en herbergen op de 17de volledig uitverkocht in verband met een groot evenement. Vandaag de 16de was er nog wel een plekje in hostal Real de Zamora en dat heb ik toen direct voor 1 nacht kunnen boeken.

Vanochtend zat ik dus met enige tegenzin en balend op de fiets naar Zamora. De weg van Salamanca naar Zamora was een recht-toe-recht-aan-weg en oersaai. M’n humeur was toch al verpest dus dit kon er nog wel bij.

In het hostal in Zamora aangekomen werd er flink met me meegedacht en de kamerplanning rigoureus omgegooid zodat ik toch een extra dag in Zamora kon blijven. Mijn pesthumeur was dan ook verdwenen als sneeuw voor de zon.

Jantje huilt en Jantje lacht. Soms denk ik wel eens bij mezelf, kan ik überhaupt nog wel een tegenslag hebben of moet alles maar in een keer goed gaan. Kortom niet te kleinzerig en kop op!

Nog een goede 400 km te gaan en binnenkort weer de Pyreneeën in met een paar zeer pittige klimmen in het verschiet. Ik zit nog ruim in mijn tijd.

1. Peter:
    16 juni 2022
    Hé buurman,
    Soms zit het mee en soms……..
    Gelukkig heb je nu een mooie kamer en ga je weer genieten. Je moet maar zo bedenken, die kilometers heb je ook weer gehad. Nu een rustdag in Zamora en kan je genieten van het festival.

Succes verder met el viaje por españa
  2. Ruud Honkoop:
    go mark go !!!
  3. Flip:
    17 juni 2022
    hoi mark, wat me opvalt is dat je nauwelijks mensen op straat ziet, zitten die allemaal binnen vanwege de hitte of is het zo uitgestorven ? Mooie foto's van vergane glorie zo te zien. veel plezier onderweg en deel nog meer van deze mooie foto's ! groeten vanaf de kabelweg
  4. Mark:
    17 juni 2022
    Ruud dank je! Flip, ja overdag zit iedereen binnen maar ‘s-avonds is het druk in de straten en pleinen. Dit te maken met de hitte en siesta! Ole.
  5. Hette:
    17 juni 2022
    Hoi Mark, ik ken het gevoel. Maak er het beste van!
  6. Nicole:
    17 juni 2022
    Jammer dat je daar niet kon blijven Mark. Maar helaas weer door anders heb je geen slaapplek. Succes