Een mijplaal
Dag 12: Fontenoy-le-Chateau - Gray
Halfbewolkt ZW3, 22 graden
Vandaag gefietst: 115 km
Totaal gefietst: 1.018 km
En ja, we hebben een mijlpaal bereikt: meer dan 1.000 km op de teller!
Vandaag was allesbehalve gemakkelijk met een indrukwekkende afstand van 115 km. We moesten de hele dag tegen de wind in fietsen en zijn ook nog eens verkeerd gereden. Na 2,5 km zwetend en zwoegend stijl een berg op kwamen we tot de conclusie dat dit niet de juiste route was. Je kunt je wel voorstellen dat het even niet gezellig was.
Erg bijzonder onderweg was de tunnel de Saint-Albin, een tunnel voor boten die in de 19e eeuw is aangelegd om de navigatie op de rivier te vergemakkelijken. Het maakt deel uit van de waterwegen en biedt een belangrijke route voor de binnenvaart.
De laatste 10 km van de route vandaag waren zwaar en vereisten het nodige doorzettingsvermogen om naar Gray te komen.
Morgen staat de Route des Grands Crus op het programma, een prachtige wijnroute tussen Dijon en Beaune en dan gaan we vrolijk weer ruim 80 km fietsen.
We hebben alvast in Gevrey-Chambertin een kamer geboekt in een hotel genaamd ‘La Maison Pinot Noir’. Toevallig is dat een van onze favoriete wijnen, dus bij aankomst morgenmiddag verwachten we dat er een flesje rood op de kamer klaarstaat, we kijken er naar uit!


Yes de 1000km bereikt. Alleen jammer dat je daarvoor verkeerd gaat rijden. 😜
En na een begin van zon en wind in de rug nu toch wat andere weersomstandigheden.
Geniet van de natuur, een drankje, een hapje en elkaar.
Groetjes van de buurman