Rome Dag 9 zondag 24 juni 2018

Via Mosbach, Neuenstadt am Kocher, Forchtenberg, Kunselsau

81 km (784 - 865 km)

9.30 - 16.00 uur

Licht bewolkt. 22 graden, N25

Vandaag heb ik even op de spreekwoordelijke rem getrapt en bewust wat gas teruggenomen want ik mag dan een topconditie hebben, de kleine 900 km die ik tot nu toe in ongeveer 1 week heb gefietst, begint een klein beetje tol te eisen. Ik heb vermoeide benen en een (licht) pijnlijke nek. Ik maak me hierover geen zorgen want ik heb hiervan bij iedere lange fietstocht last. Uiteindelijk gaat het vanzelf over of ik denk het gewoon weg.

De rivier de Neckar heb ik achter me gelaten en ingeruild voor de veel smallere Kocher. Langs de oevers van een rivier fietsen, zorgt ervoor dat je weinig klimmeters hoeft te maken en redelijk ontspannen kunt toeren maar dat zal met de voorlopers van de Alpen in het vooruitzicht binnenkort gaan veranderen. Volgens ingewijden vallen de Alpen zelfs nog mee en zal het zwaardere werk verzet moeten worden na de Po-vlakte in Italië.

Mijn hotel vanavond zit in Braunsbach. Dit dorp is op 30 mei 2016 voor een groot deel letterlijk weggespoeld door een heftige modderstroom. Gelukkig waren er geen doden te betreuren.

Morgen wordt het wat meer klimmen en staat er een rit van ca. 90 km op het program. Ik heb er weer zin in.

Groet,

Mark

1. Johan Castricum:
    24 juni 2018
    Goed bezig Mark ,ben trots op je!!
  2. Flip:
    hoi mark, lekker bezig !
    Je treft het met weer zover. zón hele dag alleen op de pedalen dat zou ik niet trekken, ik zou toch wel mensen om me heen willen hebben, respect ;-)
    op naar ROME, grt flip
  3. Ton:
    24 juni 2018
    Succes met het klimwerk. Schrale troost. Wat omhoog gaat moet ook weer omlaag.