Rome dag 8 zaterdag 23 juni 2018

Lorsch - Hassmersheim

Via Weinheim, Heidelberg, Ladenburg, Zwingenberg

105 km (679 - 784 km) 9.00 - 16.30 uur

Zonnig. 22 graden, N30

Gasthof ‘Schillereck’ in Lorsch waar ik afgelopen nacht verbleef was top en kan ik iedereen die hier op doorreis is van harte aanbevelen.

De eigenaren waren zeer attent, het eten was goed, het koele bier van de tap was heerlijk en ik heb als een roos geslapen. Alleen de in Lotusbloem opgevouwen handdoeken met in het midden een zakje gummibeertjes waren in mijn beleving iets te en niet echt nodig geweest. Ik ben niet zo van de eetbare gummi want ik weet waar dit goedje van gemaakt is.

Na 105 km fietsen was ik gearriveerd in mijn hotel in Hassmersheim waar ik na een dorstige rit een grote pils van de tap bestelde. Dat dit ging om een biertje van liefst 1,5 liter wist ik ook niet.

Vanavond heb ik in de Biergarten van deze Gasthof met nog een klein biertje naar de WK wedstrijd Duitsland - Zweden gekeken. De stemming na de 1- 1 was nogal bedompt tot in de allerlaatste halve minuut in verlengingstijd de Duitsers de broodnodige 2-1 maakte. De Biergarten stond daarna op z’n kop en omdat ik vanavond voor de Duitsers was en toch uit Holland kwam, heb ik vele nieuwe vrienden gemaakt.

Groet,

Mark

1. Mark:
    24 juni 2018
    Dat wordt slingeren vandaag na dat kleine biertje... Leuk hoor Mark, je ziet er ook topfit uit.
    Succes en ik wil zeggen geniet maar dat je wel toevertrouwd😉.
    Gr Mark, Monique en Nina