Rome dag 7 vrijdag 22 juni 2018

Bacharach - Lorsch

Via Bingen, Ingelheim, Nierstein, Leeheim, Gernsheim

110 km (569 - 679 km) 9.00 - 16.30 uur

Bewolkt. 17 graden, N35.

Vanmiddag heb ik de Rijn achter me gelaten en zal ik morgen na het passeren van Heidelberg een flink stuk langs de Neckar fietsen. Op zich is dit geen straf want de route is dan vlak en de dorpen aan de rivier bieden vaak een goede mogelijkheid voor een koffiestop of lunch.

De route vandaag was  afwisselend met hele fraaie stukken door het bos en agrarisch gebied langs het Hunsruck Taunus gebergte maar ook vele kilometers midden door industriegebied en typische wonen-en-werken-steden die je het liefst zo snel mogelijk achter je wil laten.

Ik heb net voor mijn vertrek uit Haarlem een week geleden in goed overleg besloten om mijn tentje achter te laten en ik heb daar geen spijt van.  Op zich waren er voldoende camping langs de Rijn maar de belangrijkste bezigheid daar is, kijken hoe boten stroomopwaarts varen en stroomafwaarts.

Morgen ga ik weer ruim 100 km trappen en met mijn nieuwe Santos gaat dat vrijwel moeiteloos. Daarna moet ik de afstanden een beetje temperen want in dit tempo ben ik 1 week te vroeg in Rome.

Groet,

Mark

1. Ben de Blok:
    22 juni 2018
    Lekker bezig Mark...mooi dat je voor op schema loopt...
    Heidelberg is dan zeker de moeite waard ff te bekijken.
    Als je een van de aankomende dagen door Braunsbach komt, sta dan ff stil dit in het late voorjaar hier in 2016 een ramp plaats vond.
    Een paar dagen voor dat ik door het dorp kwam is het halve dorp weggevaagd door een modderstroom.
    De moeite waard er ff bij stil te staan dat we maar heeeeuuuulll klein zijn tegenover de krachten van de natuur.
    Veel plezier nog...ik stuur je het adres van die Abdij nog een van de aan komende dagen.
    Wil je wat detailfoto's van de fiets met bepakking maken?
    Ben erg benieuwd hoe alles er uit ziet
  2. Anne:
    23 juni 2018
    Super leuk allemaal weer!!! Enne niet te hard trappen, want als je een week eerder in Rome bent, moet we ook een week jou reisverhalen missen!!! Dus rustig aan. 😜
  3. Peter:
    he buurman,

gaat dus lekker allemaal. Dit jaar geen verhalen over stromende regen en blaffende honden. Nog geen spannende verhalen dus. Wel lekker dat het zo goed gaat. als het zo goed gaat kan je het einddoel ook nog verplaatsen naar Napels.

Caio Caio groeten van Peer.
  4. Carry:
    23 juni 2018
    Ben je te vroeg in Italië, kom lekker een paar daagjes rusten bij je zus!!!!