Rome Dag 13, donderdag 28 juni 2018

28 juni 2018 - Mittenwald, Duitsland

Seeshaupt - Mittenwald (915 meter)

Via Murnau, Obernau, Krun, Garmisch-Partenkirchen

72 km (1.132 - 1.204 km)

9.30 -16.00 uur

Regen. 15 graden, NO35

De bommelding gisteren ging om een ‘afgezwaaide’ Engelse 500 ponder uit de 2de Wereldoorlog. Volgens het nieuws was dit explosief nummer drie, dat in korte tijd tijdens graafwerkzaamheden was ontdekt en op scherp stond.

Wie helemaal niet op scherp stond was Die Mannschaft want ze werden door notabene de Koreanen tijdens het WK met een desastreuze 2-0 om de oren geslagen en mochten naar huis. De Duitsers spreken er schande van. De gezelligheid is er dan ook van af in voetbalminnend Duitsland. Ik ben daarom blij, dat ik morgen de grens mag oversteken naar het Schnitzelparadijs Oostenrijk.

In de etappe vandaag op weg naar Mittenwald, niet te verwarren met het Noordelijker gelegen Mittelwald, ben ik langs boerendorpjes met sierlijke kerken en grazige weiden gekomen met op de achtergrond de Alpen, die steeds imposanter in beeld kwamen.

Van de auteur Hans Reitsma uit Reitsma’s route naar Rome:”In de IJstijd boetseerden gletsjers uit de Alpen hier het landschap: brede, vlakke dalen tussen beboste heuvelruggen. Hier en daar bleef een meer achter”.

Nooit meer zal ik de weergoden complimenteren met het mooie weer want het was vandaag bar en boos met de hele dag regen en slechts 15 graden. Zelfs op de eindbestemming in Mittenwald was het slecht terwijl in Mittelwald de zon scheen.

Morgen ga ik Buchener Hohe op 1.256 meter beklimmen en vervolgens in rap tempo naar beneden naar Zams. Afstand ca. 77 km.

Groet,

Mark

1. Flip:
    28 juni 2018
    hoi Mark, leuk om je updates weer te mogen lezen ! Als ik het zo lees heb je het heel gezellig onderweg ondanks de eenzame stukken. Suc6 bij de beklimming morgen, liever 15% in mijn glas dan in mijn benen.... ;-) . Groeten vanuit een warm Heerhugowaard, flip
  2. Koert:
    29 juni 2018
    Hi Markus, “ Wenn der Regen vorbei ist, kommt der Sonnenschein “... dus blijf de weergoden aanbidden... En snel op weg naar de proeverij van de echte Schnitzels zoals ze moeten zijn in Oostenrijk. Succes met de beklimming en ben voorzichtig met de afdaling. En Flip heeft wel een punt... 😀 Groeten vanuit een ook regenachtig maar heel mooie 15% witte wijnen wijngebied Xaló in Spanje. Koert
  3. Brunella:
    29 juni 2018
    Goedemorgen Mark,
    Fijn om je verhalen te lezen. Je neem de lezer mee op een leuke manier op je reis. Ik geniet van de avonturen. Doorzetten nu om de hellingen door te komen en je bent al een overwinnaar. Tocht kan alleen maar beter en mooier worden. Geniet van de mooie plekken onderweg en smell the roses😉