Rome Dag 14, vrijdag 29 juni 2018

Via Leutasch, grens, Buchener Hohe op 1.256 meter, Telfs, Stams, Imst

77 km (1.204 - 1.281 km)

9.30 -16.30 uur

Zonnig 21 graden, N25

Vanochtend om 5.15 uur werd ik letterlijk uit mijn bed gemusiceerd door de  Musikkapelle Mittenwald. Deze muziekkapel marcheerde vol enthousiasme op dit vroege uur door de straten van Mittenwald en bestond uit een stoet uitgeslapen koperblazers, klarinetspelers en slagwerkers.

Toen ik later bij het uitchecken opmerkte, dat ik de muziek heel mooi vond maar wel wat vroeg, bleek het te gaan om de opening van een folkloristisch festival dat officieel van start zou gaan op 1 juli. Tegen folklore doe je weinig tot niets!

Waar ze ook dol op zijn in Beieren is het zo hard mogelijk luiden van kerklokken en dat vanaf een uur of zes in de ochtend om het kwartier. Er lagen liefst 3 kerken om het hotel heen en het leek erop dat er een competitie was georganiseerd wie zo hard mogelijk z’n klok kon luiden.

Vandaag heb ik een langzame maar ook snelle etappe achter de rug. Ik mocht de Buchener Hohe op 1.256 meter beklimmen, de kilometers kropen voorbij. Soms was ik ruim een uur onderweg en had ik slechts 10 km afgelegd. Daarentegen mocht ik ook deze berg af en daarbij heb ik een nogal onverantwoorde snelheid gehaald van 63 km per uur.

De omgeving is fantastisch. Je fiets vaak door een dal met aan weerszijden de Alpen. Zie het foto album voor een paar indrukken.

Morgen heb ik nog zo’n rit voor de boeg want dan moet ik de Reschenpas over en deze pas zit op liefst 1.515 meter hoogte.

Groet,

Mark

1. Koert:
    29 juni 2018
    Het getal 15 blijft een belangrijk getal Markus.....
  2. Ton:
    29 juni 2018
    Je bent net een dag te vroeg. Morgen als het dorpsfeest op gang is zitten ze zo vol met alcohol dat ze er geen muziek meer uit hun instrumenten krijgen. (of het wordt zo vals dat het helemaal niet om aan te horen is).
    Volgens mij was dit optreden speciaal voor jou om je welkom te heten in das land mit die schnitzel und die lustige weiben ;)
  3. Ben de Blok:
    29 juni 2018
    leuk Mark. prachtig dit soort afdalingen morgen nog eentje en dan door naar Lago di Garda?
    dan tot aan de Adriatische kust hoofdzakelijk vlak, kun je weer een beetje bij komen.
    veel plezier
  4. Claire:
    30 juni 2018
    Lekker wakker worden zo om 5.15, rechtop in je bed zeker?! Lijkt me toch niet erg veilig Marrekie met 63 km naar beneden, ik wil je wel weer veilug thuis zien buurman.
    Veel fietsplezier.
  5. Ruud Honkoop:
    2 juli 2018
    ta ta ta ta ta ta taaaaatera
  6. Berry&Karin:
    3 juli 2018
    Die fanfare! Korte Lederhosen met beenwarmers!!!!! 👍👍 je toch wel een setje meegenomen?