Rome Dag 15, zaterdag 30 juni 2018

30 juni 2018 - Burgusio, Italië

Zams - Burgusio in Italië

Via Landeck, Prutz, Ried, Norbertshohe, Nauders, grens, Reschenpas op 1.515 meter, St. Valentin

79 km (1.281 - 1.360 km)

9.00 -17.00 uur

Zonnig 30 graden, NO30

Vanochtend fietste ik op weg naar de Reschenpas plotseling Oostenrijk uit en Zwitserland in. Ik was verheugd om tijdens deze fietsvakantie geheel onverwacht een extra land aan te mogen doen. Na 15 minuten verder fietsen op de route naar Burgusio stond ik voor de Zwitserse douane en fietste ik Zwitserland uit en Oostenrijk weer in! Ik had niet verwacht,dat de Zwitsers er zo’n stringent uitzetbeleid op nahielden.

De route liep voor een deel door een dal langs de bruisende rivier de Inn en ging over berghellingen met donkere bossen.

Het was heet vandaag en de thermometer tikte met gemak de 30 graden aan. Het kostte me bloed, zweet en tranen om boven te komen maar met een slakkengangetje van 7 km per uur heb ik me na enkele uren omhoog kunnen hijsen en mezelf op de Norbertshohe op 1.414 meter getrakteerd op een Apfelstrudel omdat ik diezelfde middag Oostenrijk zou gaan verruilen voor Italië en er in Italië geen Apfelstrudel meer te krijgen zou zijn.

Vanuit mijn hotelkamer in Burgusio (Italië dus) heb ik zicht op de besneeuwde toppen van de Ortler op 3.905 meter. Het is fantastisch hier.

Groet,

Mark

1. Marjan:
    30 juni 2018
    Hai Mark, dat was werken joh. Je hebt het toch maar mooi gedaan. Geniet nog lekker van hé uitzicht. Leuk je belevenissen weet te lezen.
    Succes weer morgen.
    Groetjes,
    Marjan
  2. Anne:
    Whow Whow Whow Whow. Echt fantastisch! Liefs
  3. Pien:
    30 juni 2018
    Je gaat als een speer Mark! Geniet van Italië het land van het lekkereeee eten! Dikke kussss
  4. Peter:
    1 juli 2018
    Hè buurman, gaat lekker zeg met je reis naar Rome. Even een paar dagen geen reactie maar bij deze ben ik er weer. Het is goed om de weergoden niet te tarten want het kan direct straffen.
    Wij (Claire & ik) met de fietsen achterop naar Purmerland en dan fietsen naar Purmerend, Edam, Volendam, Marken, Monnickendam en Ilpendam. Tussen Purmerend en Edam hadden we de wind op de dijk vol tegen. Met het snot uit de neus, de tong tegen het stuur, de kuiten brandend, de bovenbenen ontploffend en de blik op oneindig ( Claire fluitend op haar E-bike) hebben we Edam gehaald en de appeltaart met slagroom was de trofee.
    Al met al een kleine impressie van jouw trip maar toch, we hebben op afstand met je mee gefietst.

Succes in Italië.

Caio Caio buurman Peer
  5. Mark Kistemaker:
    1 juli 2018
    Hi Peter,

Ik miste je al. Ook goed bezig jullie samen. Oostenrijk is overigens een ideaal land voor Claire want alles en iedereen fiets hier elektrisch!

Groet,
    Mark