Rome Dag 19 en 20, dinsdag 3 en woensdag 4 juli 2018

4 juli 2018 - Salò, Italië

Gardone Riviera

Vandaag heb ik niet gefietst en ben ik met mijn zus bijna de hele dag naar naar het Gabriele d'Annunzio museum geweest in Gardone Riviera. Mijn zus leidt in dit museum toeristen rond en geeft uitleg over zijn nogal excentrieke leven. En dit doet ze met passie!

Carry kent enorm veel mensen in Gardone want om de tien minuten werd ze aangeschoten, zei ze een bekende gedag of maakte een praatje. En dat ging in het Italiaans dus ongelofelijk rap, kan ik je vertellen.

Gabriele d'Annunzio was een Italiaans militair, schrijver, dichter en politicus.

Ook was d'Annunzio een verwoed kunstliefhebber en groot verzamelaar van de meest ondenkbare voorwerpen zoals een half militair schip ingegraven in zijn voortuin, wapentuig en vooral een enorme collectie met boeken en beelden.

De komende 3 dagen fiets ik over de Po-vlakte. Het gaat om een afstand van ca. 300 km over vlak terrein via de Noord-Oostkust van Italië richting Assisi.

Groet,

Mark

1. Jan:
    4 juli 2018
    Lees mwt veel plezier jouw reiservaringen op een krukje in Cortes desingles in Malaga, terwijl Danielle aan het shoppen is.
  2. Peter:
    Hè buurman,

Lekker even hè zo’n rustdagje. Nu nog ca. 550km en dan ben je er al. Dus lekker genieten onderweg en neem de tijd.

Morgen weer een spannend reisverslag toch.

Caio Caio groeten Peer
  3. Claire:
    4 juli 2018
    Wat leuk om door je zus begeleidt te worden in een museum , gezellig een dagje rust. En na die ENORME schnitzel van gisteren en waarschijnlijk de pasta van vandaag ben jij weer helemaal klaar voor de fietstocht van morgen. Enjoy!
  4. Kersten:
    5 juli 2018
    Ik Geniet van je reis verslagen en mooie opnamens
  5. C. Kistemaker-Sijne:
    5 juli 2018
    Wat een schnitzel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het is maar goed dat je nog een stukkie moet. Heerlijk ....blije gezichten in Gardone. Waar blijft een kiekje van Raissa?