Praag dag 3 zondag 25 juni 2017

25 juni 2017 - Haltern am See, Duitsland

's-Heerenberg - Haltern am See

Via Emmerich, Rees, Wesel, Hunxe, Dorsten, Haltern am See

116 km (189 - 305 km) 8.20 - 16.45

Lichte buien en later bewolkt

De campings op het traject naar Praag zijn tot nu toe dun bezaaid dus ben ik met regelmaat aangewezen op een hotel of B&B. Ook kan in sommige grotere plaatsen worden overnacht in een zgn. 'Zur Post', een omgebouwd postkantoor tot semi-achtig hotel.

In een hotel of B&B overnachten vind ik niet heel erg vervelend omdat ik minimaal drie kwartier bezig ben met uitpakken en tent opzetten en dat soms in de  stromende regen. Ga er maar aan staan.

Daarnaast is het altijd zoeken naar elektriciteit omdat smart phone, Fitbit en fietsnavigatie hoe dan ook dagelijks moeten worden opgeladen. Zonder deze handige apparaten ben ik niet bereikbaar, kan ik geen foto's maken, geen blog bijwerken, niet bekijken waar ik het beste kan overnachten, mijn hartslag niet in de gaten houden of zien hoeveel calorieën ik na het fietsen heb verbrand en weet ik niet welke route ik moet volgen en welke afstand ik heb afgelegd. Al met al toch wel erg vermoeiend al die apparatuur.

Hoe ging dat ook al weer vroeger?

Vandaag had ik de wind in de rug en meer gefietst dan eigenlijk de bedoeling was.

De rekenmeesters uit Haarlem hebben me dan ook gewaarschuwd dat ik in dit tempo over 1 week in Praag zal arriveren en dat is niet de bedoeling, ik heb tenslotte 2 volle weken!

Volgens mijn routeboekje mag ik nog 982 km en volgens mijn fietsTomTom 800 km...tja. Ik ga het er niet op gokken maar morgen ga ik me dan toch voor 1 dag proberen te onthaasten; uitslapen, rustig fruhstucken en niet meer dan 60 km fietsen. Eens kijken wat er dan van het boekje en de navi klopt.

Morgen naar Hamm en niet verder.

Groet Mark

1. Ronald Brouwer:
    25 juni 2017
    Leuk om je dagboek weer te lezen. Wel jammer dat het weer zo slecht is. Bij ons is de komende week ook niet geweldig.
  2. Kersten:
    25 juni 2017
    Gebruik die twee volle weken maar en doe het maar rustig aan wel jammer dat het weer niet mee werkt
  3. Berry&Karin:
    He Mark,
    Lekker bezig, weer!
    Mooi om tussen de regels door te lezen dat het ondertussen vertrouwd is geworden.
    Lijkt me, ondanks t weer, toch ook weer een mooie reis!
    Geniet ze, verder en inderdaad: Neem de tijd.
    Liefs en hartelijke groeten van Karin en mij vanuit Griekenland,
    Berry
    PS. Pils komt uit Plzen, mocht je daar in de buurt komen en plots denken:"Goh, ik heb me toch een dorst!"
  4. C. Kistemaker-Sijne:
    26 juni 2017
    Hoe gaat het met schakelen, daar hoor ik weinig over.
    Zit je al met hoogteverschillen?
    Geniet maar ......liefs
  5. Claire:
    26 juni 2017
    Je hebt mooi gelijk om lekker in B&B te overnachten. Je moet al genoeg afzien overdag. Dus 's avonds mag je je zelf best een lekker bedje, lekker maaltijdje en electriciteit gunnen. Je bent wel Speedie Consalez. Hopelijk krijg je wat beter weer. Succes en trap ze